Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
A szlovák vasúttársaság elemzéseket készíttet arról, hogy a lezárt vagy teljesen felszámolt vasúti szárnyvonalak nyomvonalán kerékpárutakat építsenek. A gömöri régióban a közelmúltban bezárt több szárnyvonal kihasználása is szóba kerülhet - írja az Új Szó című szlovákiai napilap szerdai számában.
A leggyorsabban a Rimaszombat–Poltár vonal helyén lehetne kiépíteni kerékpárutat. A körülbelül 40 kilométer hosszú szakaszon már szinte mindenhol felszedték a síneket és a talpfákat, de a pályatest még jó állapotú. Igény is lenne a kerékpárútra, két járási központot kötne össze, a vidék természeti szépségei könnyen megközelíthetővé válnának, és számos építészeti érdekesség is található az egykori vasútvonal közelében.
A szlovák vasúttársaság a közlekedési minisztériummal is felvette a kapcsolatot a szárnyvonalak kerékpárúttá való átalakításának ügyében. Javaslataik szerint konkrétan a Poltár–Rimaszombat, az Úszor–Somorja, a Dévény–Stomfa, a Komárom–Gúta, a Pöstyénfürdő–Verbóc vonalon kezdődhetne meg a kerékpárutak építése.
Az előzetes becslések szerint egy kilométer jó minőségű és a normáknak megfelelő kerékpárút 35-40 ezer euróba (10,8-12,4 millió forint) kerülne.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Az olasz kormány folytatja a lavírozást az Egyesült Államok és Kína között.