Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Az uniós források hazai átcsoportosításának legnagyobb vesztese a városi és elővárosi közösségi közlekedés, illetve a vasút fejlesztése lehet, amennyiben a kormány terveit változatlan formában hagyja jóvá az Európai Bizottság - írja a Világgazdaság.
„Elképzelhető, hogy az Európai Bizottság nem egyezik bele a közlekedésfejlesztésre szánt uniós források energiahatékonysági projektekre történő átcsoportosításába” – mondta el Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke a Világgazdaságnak, aki azzal támasztotta alá véleményét, hogy az uniós források átcsoportosításánál vétójoggal bíró Európai Bizottság nem értett egyet azzal sem, hogy Lengyelország a vasúti fejlesztésre szánt EU-pénzeket autópályák építésére csoportosítsa át.
Dorner emellett kiemelte, az is a brüsszeli elutasítás mellett szólhat, hogy a bizottság a vasút fejlesztését kiemelt prioritásnak tekinti. Az átcsoportosítás fő kárvallottja pedig éppen a városi és elővárosi közösségi közlekedés, illetve a vasúti fejlesztése lenne, miután előbbi területről 60, míg utóbbiról 55 milliárd forintot vonnának el.
A kormány tervei szerint az uniós források lehívásának gyorsítása érdekében 163 milliárd forintot helyeznének át a közlekedésfejlesztési projekteket gondozó operatív programból (KÖZOP) a Környezet és energia operatív programba (KEOP). A kormány azzal érvel a forrásátcsoportosítás mellett, hogy a nagyobb KÖZOP-projektek hosszú átfutási idejűek, így nem tudnák lekötni a pénzt az uniós költségvetés 2013-as végéig.
Dorner szerint azonban vannak olyan projektek is, amelyek akár azonnal elindíthatóak lennének, így könnyedén fel lehetne használni hozzájuk az uniós pénzeket is. Ilyenek az elővárosi P+R parkolók megépítése, a Nyugati pályaudvar vágánycsoportjának rekoinstrukciója, illetve a váci elővárosi vasút fejlesztése.
A VEKE elnöke szerint a kormány érvelése azért sem állja meg a helyét, mert a KEOP energiahatékonysági programjaiba átcsoportosított pénzeket több lépcsőben kell elbírálni, míg egy egyszer járműbeszerzés gyorsabb lehet. A támogatási pénzek átcsoportosítása azt eredményezheti, hogy a MÁV-Start nem vásárolhatja meg a villamos motorvonatokat, és ellehetetlenül a szegedi trolibusz-, valamint a budapesti villamosbeszerzés is.
Marie-Pierre Jouglain, az Európai Bizottság illetékes tagjának szóvivője a Világgazdaságnak azt nyilatkozta, Brüsszel üdvözli, hogy a magyar kormány növelni kívánja az energiahatékonyságot, az EB ugyanis ezt a területet is prioritásnak tekinti.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Ki vállalkozik rá, hogy kezdeményezze az AfD betiltását? Miért emlegetik sokan a weimari köztársaság bukását?
Cunamiként zúdítja a kormány a támogatásokról szóló bejelentéseket, ám ezek valójában azt mutatják, hogy az állam továbbra is igyekszik kivonulni a szociálpolitikából.