Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége (MSZOSZ) megdöbbenéssel fogadta a hírt, hogy a Nokia komáromi gyárában 2300 dolgozó munkahelye került veszélybe.
A Nokia szerdán jelentette be, hogy a jelenleg 4400 főt foglalkoztató komáromi gyárából 2300 főt bocsát el 2012 végéig. A cég Komáromból, a mexikói Reynosából és a finnországi Saloból ázsiai gyáraiba helyezi át az okostelefonok gyártását, ezért a három országban összesen 4000 dolgozótól válik meg.
Az MSZOSZ szerdai közleménye szerint a Nokia bejelentése különös jelentőséget kap a miniszterelnök keddi beszéde után, ugyanis éppen egy olyan cég jelentett be leépítést, amelyet pozitív példaként említett Orbán Viktor.
A szakszervezeti szövetség úgy véli: "ezek után komolyan el kell gondolkodnunk azon, hogy a magyar kormány illetékesei mennyire ismerik a gazdaság valódi folyamatait. Meggyőződésünk, hogy az egykulcsos adórendszer mindenáron való és indokolatlan védelme helyett, végre valódi eredményeket hozó, munkahelymegőrző és teremtő politikára, cselekvésre van szükség".
Az MSZOSZ szerint a megfelelő megoldások megtalálásához elengedhetetlen a minden érdekelt szakszervezetet és munkáltatói szervezetet bevonó érdemi párbeszéd.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.