Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Egy évvel a földrengés és a szökőár után talpra állt a japán autóipar. Olyannyira, hogy a Nissan egyenesen értékesítési rekordot ért el: 2011-ben 4,67 millió autót adott el, 14 százalékkal többet, mint az előző évben. A Nissan Motor Co. májusra szinte teljes mértékben helyreállította iwaki üzemét Fukushima tartományban.
A Toyota Motor Corp. eredetileg 2 milliós termeléskiesésre számított a tavaly március 11-i földrengés és szökőár miatt, ami súlyos károkat okozott legnagyobb beszállítóinál, köztük a Renesas Electronics Corp. vállalatnál is, amely számítógépes áramköröket gyárt. A Toyota végül is mindössze 370 ezres kiesést szenvedett el, ebből 220 ezret a katasztrófa utáni egy hónapban. Tavaly szeptemberre a termelés már visszatért a megszokott szint közelébe. A termelési problémák azonban a Toyotát a negyedik helyre taszították le a globális ranglista csúcsáról, ahová ismét a General Motors került 2008 óta első alkalommal.
A természeti katasztrófa felfedte az autóipari beszállítói lánc gyengeségeit, amit az autógyártók nem mulasztottak el hasznukra fordítani. Az autógyárak most aktívan keresik a megoldást a kockázati tényezők elterítésére a beszállítói hálózatban. A Toyota például termelését két hét alatt az eredeti szintre visszaállító katasztrófaterv összeállításán dolgozik.
A japán gazdasági fellendülést hátráltató helyreállítási költségek, valamint a fukusimai atombaleset kezelésének ezermilliárd jenes költsége ellenére is az autóipar természeti katasztrófát követő teljesítménye valóságos sikertörténet.
A legnagyobb nehézségei a Hondának voltak, mert a Japánban elszenvedett károk után a thaiföldi áradások következményeit is el kellett viselnie. A Honda globális termelése mostanra visszatért a japán katasztrófa előtti szintre, igaz, thaiföldi üzemeiben még nem.
A japán autógyárakat ért megrázkódtatás hatásai világszerte érezhetőek voltak. Észak-Amerikában a japán vállalatok lelassították üzemeiket, illetve egyes esetekben le is állították azokat, ha nem tudtak hozzájutni a Japánban készült részegységekhez.
Michael Robinet, az IHS Automotive Consulting tanácsadó vállalat igazgatója szerint a japán autógyárak 400 ezres termeléskiesést szenvedtek el Észak-Amerikában. A Toyota Camry, az Egyesült Államokban az egyik legnépszerűbb modell értékesítése tavaly májusban 36 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbihoz képest. Az amerikai kereskedőknek tavaly májusban a Prius megszokott raktárkészletének csak hatodával rendelkeztek.
A japán autók piaci részesedése tavaly februártól júniusig 38,5 százalékról 30,1 százalékra esett vissza az Edmunds.com autóipari információs portál adatai szerint. Idén februárban a japán autógyárak piaci részesedése ismét elérte a 38 százalékot, ez azonban még jócskán elmarad a három évvel ezelőtt, a Toyota visszahívási akciói előtt élvezett 40 százaléktól.
A japán autógyártók termelési problémái az IHS szerint a tavalyi harmadik negyedévben rendeződtek, a negyedik negyedévben pedig már behozták a kiesett termelés 20 százalékát. A fennmaradó rész pedig az idei elején pótolták kapacitásnöveléssel és túlórázással.
Újabb problémák is vannak azonban: Carlos Ghosn, a Renault-Nissan vállalati szövetség vezérigazgatója szerint a jen erős árfolyama nagyobb kárt tett a Nissan pénzügyi eredményében, mint a földrengés. A Toyota és a Honda vezetőinek is hasonló a véleményük.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.