Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Üzemanyagválság lehet Oroszországban a legnagyobb kőolajcégek szerint - adta hírül csütörtökön a Vedomosztyi orosz napilap.
A Rosznyefty, a Lukoil, a Gazprom-Nyefty, Basnyefty, a TNK-BP az orosz közlekedési miniszterhez fordult, mert a szövetségi közlekedési felügyelet nemrég korlátozást vezetett be a kőolaj és kőolajszármazékok vasúti tartálykocsikban való szállítására.
Nem engedélyezi az úgynevezett fekete olajszármazékok, például fűtőolaj, gázturbina üzemanyag, olajpárlat, kátrány, bitumen szállítását az úgynevezett világos kőolajtermékek: gázolaj, benzin, kerozin, könnyű fűtőolaj szállítására alkalmas tartálykocsikban. Az utóbbi időszakban több súlyos vasúti baleset történt Oroszországban a műszaki előírások megsértése miatt, ezért a felügyelet a tartálykocsik 30 százalékát kivonta a forgalomból.
A kőolaj- és földgáztermelő, illetve -forgalmazó cégek azt állítják, hogy a tiltás következtében nem tudják eljuttatni a nagy kőolajfeldolgozókba az alapanyagot, ezzel felborítják a gyártási programot, és így nem jutnak elegendő üzemanyaghoz a felhasználók.
Az Aljansz vállalat szerdán már leállította Habarovszkban az egyik feldolgozóját. Emiatt a termelés a felére csökkent. A cég figyelmeztette az orosz energetikai minisztériumot, hogy Oroszország egész távol-keleti régiója ellátatlan maradhat üzemanyag tekintetében.
Az orosz közlekedési tárca ragaszkodik a műszaki követelmények betartásához. A Vedomosztyinak nyilatkozó vasúti szakember szerint felelősek a tartálykocsigyártók, amelyek rossz minőségű öntvényekből állítják elő a tartálykocsikat, amelyek így kisiklanak, valamint a kőolajszállító cégek is, amelyek túlterhelik a tartályokat és a tehervonatokat.
Az idén január 30-én a szibériai Amur megyében kőolajszállító tartálykocsikkal teli tehervonat siklott ki. A kárt 80 millió rubelre becsülték (körülbelül 600 millió forintra). A baleset miatt az orosz hatóságok azonnal betiltották az ukrán Azovelektrosztal gyárban készített 25 ezer tartálykocsi és vagon használatát.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Jehan Paumero húszas évei elején, bordeaux-i bölcsészként jött Magyarországra 2003-ban, miután elfogadta egy pécsi gimnázium állásajánlatát. Előtte csak a Sziget miatt járt itt, de megígérte magának, hogy még visszatér – egy helyett végül több mint húsz évet maradt. Hogyan látja egy köztünk élő francia a magyarokat? Miért érzi itt szabadabbnak magát, mint otthon, és mi az, ami miatt közelebb érzi magához a magyar társadalmat? Mit gondolnak a franciák Magyarországról, és mit válaszol, ha nekiszegezik a kérdést, hogy milyen diktatúrában élni?
A miniszterelnök beszélt Majkáról és Azahriah-ról is.
A külügy megtalálta Habsburg György párizsi nagykövet utódját.
Elsőként a nyugati nagyhatalmak közül.
A kormány indokként az állam nemzetközi célkitűzéseinek megvalósítására és a gazdasági kapcsolatok alakulására hivatkozik.
Tovább dagad az Epstein-botrány.
Érezni-e a Fidesz zuhanását a híres erdélyi fesztiválon?