Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Változik szeptembertől a közösségi közlekedésben alkalmazott díjrendszer. A buszközlekedésben a jegyárak minden viszonylaton magasabbak lesznek, mint a pótjeggyel növelt vasúti tarifa – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerdán.
Az emelt szintű szolgáltatások pótjegyárai az utazási távolsággal arányosan alakulnak majd. A minőségi autóbuszos felár növekedése a várakozások szerint versenyképesebbé teszi a vasúti InterCity és EuroCity járatokat. Olyan tarifarendszert akarnak kialakítani, amely a vasúti utazást támogatja és igazodik a szolgáltatások színvonalához – olvasható az erről szóló közleményben.
A jegyeknél megszűnik, a bérleteknél azonban megmarad az 5 kilométeres övezetű helyközi tarifa.
Az átalakítás első lépcsőjében az eddig egységes tarifarendszert országos, elővárosi és regionális szolgáltatásokra bontott elemek váltják fel, döntő részben változatlan díjtételekkel.
Kedden az Indóház.hu írt a tarifareformról, amelynek egyik fő eleme lesz az, hogy szeptember elsejétől az InterCity-jegyek árát a távolság alapján határozzák meg, így bizonyos városokba, például Tatabányára, Szolnokra, Szekszárdra olcsóbban lehet majd vonattal utazni.
Utóbbit a tárca közleményében is megerősítették: az emeltszintű országos vonatjáratokon fizetendő pótjegy díja az utazási távolsággal arányosan, a menetjegyek övezeti besorolásához igazodva nő. A kiegészítő díj a 280 kilométernél rövidebb utazások esetében azonban a mostani, 400 forintos szint alatt marad.
A módosítások az előzetes becslések szerint évi 3 milliárd forinttal növelik a szolgáltatók bevételeit, ezzel kismértékben csökkennek a költségvetés terhei is. A bevezetett változtatások utasforgalomra gyakorolt hatásait a szaktárca legkorábban fél év múlva felméri, majd a tapasztalatok alapján megteszi az esetleg szükséges korrekciókat.
A várakozások szerint a tarifarendszer módosítása elősegíti az utazási igények kötöttpályás közlekedés felé irányítását, a helyközi közösségi közlekedés versenyképességének javítását. A szolgáltatással arányos díjszintek érdekeltté teszik a szolgáltatókat a magasabb színvonalú kínálat kialakításában és fenntartásában – tették hozzá a tárcától.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
A kocsik hasítanak, de a sztárok csak gügyögnek Brad Pitt új filmjében.
A párt fővárosi frakciója hajlandó részt venni a hétfői közgyűlésen, de kérnek is cserébe.
Nem tudni, mit hoz a jövő, de Litkai Gergely a BKK-leállás után kidolgozta a Fővárosi Csődelodázási Csomagot.