Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
145 millió eurós megrendelést adott a tuniszi agglomerációs gyorsvasút két vonalának automatizálására a tunéziai állami projekttársaság. 2016 végére drámaian javul majd a kétmilliós város tömegközlekedési fejlettsége.
A Réseau Ferroviaire Rapide (RFR) állami projekttársaság a Siemensből, a francia Colas Railből és a Somatra tuniszi építőipari cégből álló konzorciumot bízta meg azzal, hogy Észak-Afrika egyik legnagyobb városában az agglomerációs gyorsvasúti hálózat két vonalát automatizálják. A Siemens biztonsági és üzemirányítás-technikával szereli fel a tunéziai főváros vonalait, a megrendelés értéke 145 millió euró, az üzembe állítás tervezett időpontja 2016 vége.
A tuniszi agglomeráció több mint 20 éves gyorsvasút-hálózatát jelenleg is modernizálják és bővítik. 2016-ra a hálózatnak öt vonalat kell felölelnie összesen 86 km hosszban. A vasútüzem kapacitásának és biztonságának növelésére a D vonalon (Tunisz – Gobaa) és az E vonalon (Tunisz – Sidi Hassine) a legmodernebb vonatvédelmi technikát vezetik be. Ehhez a Siemens az ETCS (European Train Control System) Level 1 szerinti Trainguard 100 vonatbefolyásoló rendszert, 28 fedélzeti (on-board) egységet, három Simis W típusú elektronikus biztosító berendezést, a Vicos üzemirányító rendszert és az UGSK 3 vágányfoglaltság-jelző technikát fogja telepíteni.
A megrendelés kiterjed az üzemirányító központ felszerelésére, valamint a személyzetnek az új technika alkalmazására való oktatására is. A konzorciális partnerek feladata az építési munkák elvégzése, a telekommunikációs rendszer kiépítése, valamint egy adatrögzítő (adatgyűjtő) rendszer megvalósítása.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Bár a károk súlyosak és kiterjedtek, személyi sérülésről egyelőre nem érkezett hír.