Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Tovább lassult márciusban a német fogyasztói árak emelkedésének éves üteme - erősítette meg előzetes adatközlését csütörtökön a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis.
Márciusban az egy évvel korábbihoz képest 1,4 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak Németországban. Februárban még 1,5 százalékos éves infláció volt, és lényegében a tavaly augusztusi 2,2 százalékos csúcs óta folyamatosan csökken az árdrágulás üteme.
Az előző hónaphoz képest 0,5 százalékkal nőttek márciusban a fogyasztói árak. Februárban 0,6 százalékos havi infláció volt. Az éves adatokat tekintve az infláció mérséklődését elsősorban a finomított olajtermékek, így az üzemanyagok és a fűtőolaj árának 6,5 százalékos visszaesése okozta. A háztartási energiaárak ugyanakkor jelentősen, 12,4 százalékkal emelkedtek, de 4,8 százalékkal nőttek a távhőárak is. A két hatás eredőjeként a német fogyasztói energiaárak 0,5 százalékkal nőttek a márciussal végződő 12 hónapban. Az élelmiszerárak 3,7 százalékkal emelkedtek.
Így a termékek ára összességében 1,4 százalékkal, a szolgáltatásoké 1,5 százalékkal emelkedett márciusban az egy évvel korábbihoz képest.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.