Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Az alkoholmentes hideg üdítőitalok szegmensének tavalyi nyertese az ásványvíz mellett a kedvező áron elérhető szörp volt: a szénsavas üdítőitalokkal, jeges teákkal és gyümölcslevekkel szemben ez volt az egyetlen olyan kategória, amelyből többet vásároltak az emberek 2012-ben mint egy évvel korábban – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet adataiból.
Egy év alatt egy-egy háztartás által elfogyasztott szörp mennyisége eléri a 12 litert. Gyümölcsleveket kevesebben vásárolnak, ritkábban és egyre kisebb mennyiségben. A jeges teák iránti kereslet stagnált, értékbeli forgalmuk ugyanakkor nőtt – jegyzi meg az elemzés.
A vízzel hígítható sűrítményeket tavaly – 2011-hez képest – mintegy 4 százalékkal több háztartás vásárolta, így minden második háztartás kosarába került szörp. Szörpöt egy évben átlagosan hét alkalommal vesz egy család – egyre nagyobb arányban valamely hipermarketből.
A beszerzett mennyiség alkalmanként átlagosan 1,7 liter és egy évben átlagosan 12 litert tesz ki. A megvásárolt mennyiség egyharmada sajátmárkás termék, ez az arány tavaly a 2011-ben mértnél némiképp kevesebb volt.
A gyümölcslevek vásárlói bázisa a múlt évben mintegy 3 százalékkal zsugorodott: tízből nyolc háztartás tartott ki a rostos üdítőital mellett. Gyümölcslevet átlagosan havonta egyszer vásárolnak a háztartások, a vásárlási alkalmak száma több mint egytizedével megcsappant. A gyümölcslevek elsődleges beszerzési helyeként a diszkontokat jelölték meg a válaszadók, itt fogy a teljes mennyiség közel egyharmada.
A szénsavas üdítőitalok fogyasztása tavaly közel egytizedével szűkült 2011-hez képest a GfK adatai szerint. A piac csökkenésének hátterében elsősorban a vásárlási gyakoriság visszaesése áll: évi mintegy 19 alkalom helyett tavaly csak 17 alkalommal került egy átlagosan vásárló háztartás kosarába szénsavas üdítő. Az értékesített mennyiségből legnagyobb arányban a hazai áruházláncok (2012-ben 25,3 százalékkal) és a hipermarketek (24,5 százalék) részesedtek.
A jeges teáknak sikerült mennyiségi forgalmukat megőrizni és értékben növekedést elérni. A vásárlók jeges teát is elsősorban valamely diszkont polcáról viszik haza, ez az értékesítési csatorna adja a teljes megvásárolt mennyiség közel egyharmadát – tartalmazza az összegzés.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A HVG élő közvetítése.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Videóban üzent az esemény helyszínéről.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.