Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"70128bfe-dc0f-4941-8e3f-4c5bc90ab12d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Jó néhány emelés után, ez most egy kedvező fordulat. ","shortLead":"Jó néhány emelés után, ez most egy kedvező fordulat. ","id":"20241129_benzin-gazolaj-uzemanyag-arcsokkenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/70128bfe-dc0f-4941-8e3f-4c5bc90ab12d.jpg","index":0,"item":"c96abebe-a2b0-44f7-804d-59db7d76af12","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_benzin-gazolaj-uzemanyag-arcsokkenes","timestamp":"2024. november. 29. 10:36","title":"Üzemanyagár-csökkenéssel köszön el a november","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d26b830-41c6-4ea3-a457-c9bf702f7b2a","c_author":"MTI","category":"gazdasag.zhvg","description":"A jövő évben valódi lépéseket kell tenni a versenyképesség javítása érdekében, amihez a magyar uniós elnökség fontos eredményének számító új versenyképességi megállapodás, a Budapesti Nyilatkozat elfogadása járulhat hozzá – jelentette ki csütörtökön Brüsszelben Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter.","shortLead":"A jövő évben valódi lépéseket kell tenni a versenyképesség javítása érdekében, amihez a magyar uniós elnökség fontos...","id":"20241129_Nagy-Marton-elmondta-merre-van-az-elore-auto-es-atom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d26b830-41c6-4ea3-a457-c9bf702f7b2a.jpg","index":0,"item":"c79727ac-6c50-4a41-8337-586e9f71032e","keywords":null,"link":"/zhvg/20241129_Nagy-Marton-elmondta-merre-van-az-elore-auto-es-atom","timestamp":"2024. november. 29. 07:31","title":"Nagy Márton elmondta, merre van az előre: autó és atom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9cd27001-a5d4-4dd3-b184-e3d51a86245b","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"sport","description":"Katarban is meleg volt, de Miamiban még melegebb lesz. ","shortLead":"Katarban is meleg volt, de Miamiban még melegebb lesz. ","id":"20241129_foci-vb-2026-extrem-hoseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9cd27001-a5d4-4dd3-b184-e3d51a86245b.jpg","index":0,"item":"ec267f30-b72f-4625-984f-9420b8982749","keywords":null,"link":"/sport/20241129_foci-vb-2026-extrem-hoseg","timestamp":"2024. november. 29. 12:38","title":"Kutatók szerint át kellene gondolni a 2026-os foci-vb-t, mert egyes helyszíneken 50 fok lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d1583baa-bcec-4af0-ade4-a1da6c181471","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a kék fényezésű dízel Golf nem éppen tegnap készült, mégis bejáratósan új szalon állapotnak örvend.","shortLead":"Ez a kék fényezésű dízel Golf nem éppen tegnap készült, mégis bejáratósan új szalon állapotnak örvend.","id":"20241130_nem-eliras-147-kilometerrel-aruljak-ezt-a-regi-vw-golfot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d1583baa-bcec-4af0-ade4-a1da6c181471.jpg","index":0,"item":"afee86c6-2050-4b5b-9d5d-4c0611c6fd1c","keywords":null,"link":"/cegauto/20241130_nem-eliras-147-kilometerrel-aruljak-ezt-a-regi-vw-golfot","timestamp":"2024. november. 30. 07:21","title":"Nem elírás, 147 kilométerrel árulják ezt a régi VW Golfot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9dac8141-d0ab-48da-9186-778c5df28007","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A hírt a zenész-műsorvezető is megerősítette.","shortLead":"A hírt a zenész-műsorvezető is megerősítette.","id":"20241129_galambos-boglarka-galambos-lajos-felesege-meghalt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9dac8141-d0ab-48da-9186-778c5df28007.jpg","index":0,"item":"e2f60ffc-35ba-40c5-addd-a59f71aa4f71","keywords":null,"link":"/elet/20241129_galambos-boglarka-galambos-lajos-felesege-meghalt","timestamp":"2024. november. 29. 13:08","title":"Meghalt Galambos Lajos volt felesége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e22c663c-54dc-4e0c-8a02-c78cfa68a6b2","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Medián ügyvezető igazgatója óvatosan beszélt Magyar Péter sikereiről, de az elmúlt 14 évben példa nélkülinek nevezte a Tisza Párt teljesítményét. ","shortLead":"A Medián ügyvezető igazgatója óvatosan beszélt Magyar Péter sikereiről, de az elmúlt 14 évben példa nélkülinek nevezte...","id":"20241129_hann-endre-magyar-peter-tisza-elony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e22c663c-54dc-4e0c-8a02-c78cfa68a6b2.jpg","index":0,"item":"072db4a0-0ad3-46cd-8253-747db71efb9a","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_hann-endre-magyar-peter-tisza-elony","timestamp":"2024. november. 29. 12:44","title":"Hann Endre: Úgy látszik, Magyar Péteren nem nagyon fog semmilyen próbálkozás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"890e3918-30ce-405b-834a-6b75e340c2a1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ez nem bukás, de nem is előléptetés – Varga Mihály oldalirányba mozog. Orbán Viktor viszont még kiszerethet Nagy Mártonból, akkor pedig még visszatérhet a kormányba.","shortLead":"Ez nem bukás, de nem is előléptetés – Varga Mihály oldalirányba mozog. Orbán Viktor viszont még kiszerethet Nagy...","id":"20241129_Fulke-podcast-varga-mihaly-orban-viktor-nagy-marton-magyar-nemzeti-bank","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/890e3918-30ce-405b-834a-6b75e340c2a1.jpg","index":0,"item":"5ca138f8-5ac1-4936-961c-689725f9071d","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_Fulke-podcast-varga-mihaly-orban-viktor-nagy-marton-magyar-nemzeti-bank","timestamp":"2024. november. 29. 15:00","title":"Jó katona megy a jegybankba, de lehet, hogy retúrjegye van – Varga Mihály kinevezéséről a Fülkében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcf2c553-d866-4a87-b4e1-1b2eeecd666b","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Egy történelemformáló nagypolitikai lejáratás, egy munkahelyi érdekellentét, vagy az, ahogyan egy anyós fúrja a vejét – ez mind lehet karaktergyilkosság. De mit takar pontosan ez a kifejezés? Mit élnek át a megtámadott áldozatok? És miért van manapság olyan sok ebből a magyar közéletben?","shortLead":"Egy történelemformáló nagypolitikai lejáratás, egy munkahelyi érdekellentét, vagy az, ahogyan egy anyós fúrja a vejét –...","id":"20241129_Miert-vagyunk-vevok-a-mergezo-karaktergyilkossagra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcf2c553-d866-4a87-b4e1-1b2eeecd666b.jpg","index":0,"item":"b3d7bf97-71fa-499d-b171-eaccdf46057f","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20241129_Miert-vagyunk-vevok-a-mergezo-karaktergyilkossagra","timestamp":"2024. november. 29. 08:15","title":"Miért vagyunk vevők a mérgező karaktergyilkosságra?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megkezdték a toborzást az e-útdíj rendszer működtetéséhez
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Álláshirdetéssel keresik az ígéretek szerint már júliusban működésbe állítandó e-útdíj rendszer humánerőforrás motorját jelentő ügyintézőket. Nem kell hozzá diploma, de jogsi, angol-, vagy némettudás és számítógépes irodai ismeretek nélkül nincs felvétel. Az elektronikus útdíjrendszerrel kapcsolatos homály azonban e munkástoborzással sem oszlott el teljesen.
Pénteken délután nyilávnosan meghirdette az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. az elektronikus útdíjrendszer júliusra prognosztizált bevezetéséhez szükséges ügyfélszolgálati állásokat. A profession.hu-n megjelent hirdetés szerint több helyre (Budaörs, Budapest - M3 12 km, Debrecen, Nyíregyháza, Szolnok, Hatvan, Mátészalka, Szeged, Békéscsaba, Baja, Szombathely, Veszprém, Eszteregnye) is keresnek dolgozókat.
Az e-útdíjas ügyintézőnek a kiírás szerint a főbb feladatok közé tartozik majd a tejes körű tájékoztatás a használati díjas és a megtett úttal arányos díjfizetési és díjellenőrzési rendszerrel kapcsolatban, az ezekhez az úthasználatokhoz kapcsolódó egyéb eljárások elvégzése, a külföldi matricák és "úthasználati jogosultságok" értékesítése, a bírságok ügyének rendezése, a panaszrendezés és a teljes körű dokumentációkezelés is.
A munka elnyeréséhez legalább középfokú végzettség kell, illetve „B” kategóriás jogosítvány, angol- vagy németnyelv-tudás és Microsoft Office felhasználói szintű ismerete. Információink szerint 500 fős keretet próbál feltölteni az autópálya-kezelő, és az külön előnyt jelent, ha a jelentkezőnek pénzkezeléssel kapcsolatos tapasztalatai is vannak.
Az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő, a megtett úttal arányos díjról szóló törvényt múlt pénteken terjesztette az Országgyűlés elé a nemzeti fejlesztési miniszter, a javaslat a parlament honlapján jelent meg. A jogszabálytervezetből azonban éppen a legfontosabb adat – a fizetendő díj – hiányzik, indoklás szerit azért, mert azt majd – a törvény felhatalmazása alapján – a miniszter rendeletben állapítja meg.
Stiller Ákos
Mint azt korábban többször is megírtuk, az e-útdíj rendszer megépítése januárban azzal fulladt botrányba, hogy az ÁAK és a szaktárca a gyorsított ütemben lebonyolított tendereztetés végén egy olyan céget nevezett meg győztesnek, amely aztán sem határidőre, sem azt követően nem volt képes az alvállalkozóival olyan viszonyt kialakítani, hogy aláírja az állammal az építési szerződést.
Januárban Orbán Viktor Vásárosnaményben ezzel kapcsoltaban azt mondta: "Köszönjük szépen, nagyon jót szórakoztunk, jó mulatság volt, kiírtuk a pályázatot, beadták a cégek, elbíráltuk, szerződni akartunk, aztán nem írták alá. Még egyszer ezt a kabarét nem adjuk elő!". Ezt követően már februárban titkosították az új eljárást, március elejére kiderlt, hogy a kormány úgy rendelkezett, hogy nem kell rendes közbeszerzési eljárás az e-útdíj rendszer építőjének kiválasztásához sem, majd a hónap végén nemzetbiztonsági kockázatúnak minősítették a használatarányos elektronikus útdíj-fizetési rendszer kiépítését, és erre hivatkozva nem tartották szükségesnek nyílt közbeszerzési eljárás lefolytatását.
Április végén egy távirati iroda által kiadott hírből lehetett megtudni, hogy az ÁAK szerződést kötött az i-Cell és az ARH társaságból álló, kizárólag magyar tulajdonú konzorciummal az elektronikus útdíj-rendszer (e-útdíj) megvalósítására. A július 1-jén induló használatarányos útdíjfizetési rendszer minden 3,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárművet érint a kijelölt útszakaszokon, amelyek együttes hossza 6318 kilométer. A szaktárca tájékoztatása szerint a költségvetés számára a tervezett, idei 75 milliárd forintos bevételt semmi nem fenyegeti.