szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Álláshirdetéssel keresik az ígéretek szerint már júliusban működésbe állítandó e-útdíj rendszer humánerőforrás motorját jelentő ügyintézőket. Nem kell hozzá diploma, de jogsi, angol-, vagy némettudás és számítógépes irodai ismeretek nélkül nincs felvétel. Az elektronikus útdíjrendszerrel kapcsolatos homály azonban e munkástoborzással sem oszlott el teljesen.

Pénteken délután nyilávnosan meghirdette az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. az elektronikus útdíjrendszer júliusra prognosztizált bevezetéséhez szükséges ügyfélszolgálati állásokat. A profession.hu-n megjelent hirdetés szerint több helyre (Budaörs, Budapest - M3 12 km, Debrecen, Nyíregyháza, Szolnok, Hatvan, Mátészalka, Szeged, Békéscsaba, Baja, Szombathely, Veszprém, Eszteregnye) is keresnek dolgozókat.

Az e-útdíjas ügyintézőnek a kiírás szerint a főbb feladatok közé tartozik majd a tejes körű tájékoztatás a használati díjas és a megtett úttal arányos díjfizetési és díjellenőrzési rendszerrel kapcsolatban, az ezekhez az úthasználatokhoz kapcsolódó egyéb eljárások elvégzése, a külföldi matricák és "úthasználati jogosultságok" értékesítése, a bírságok ügyének rendezése, a panaszrendezés és a teljes körű dokumentációkezelés is.

A munka elnyeréséhez legalább középfokú végzettség kell, illetve „B” kategóriás jogosítvány, angol- vagy németnyelv-tudás és Microsoft Office felhasználói szintű ismerete. Információink szerint 500 fős keretet próbál feltölteni az autópálya-kezelő, és az külön előnyt jelent, ha a jelentkezőnek pénzkezeléssel kapcsolatos tapasztalatai is vannak.

Az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő, a megtett úttal arányos díjról szóló törvényt múlt pénteken terjesztette az Országgyűlés elé a nemzeti fejlesztési miniszter, a javaslat a parlament honlapján jelent meg. A jogszabálytervezetből azonban éppen a legfontosabb adat – a fizetendő díj – hiányzik, indoklás szerit azért, mert azt majd – a törvény felhatalmazása alapján – a miniszter rendeletben állapítja meg.

Stiller Ákos

Mint azt korábban többször is megírtuk, az e-útdíj rendszer megépítése januárban azzal fulladt botrányba, hogy az ÁAK és a szaktárca a gyorsított ütemben lebonyolított tendereztetés végén egy olyan céget nevezett meg győztesnek, amely aztán sem határidőre, sem azt követően nem volt képes az alvállalkozóival olyan viszonyt kialakítani, hogy aláírja az állammal az építési szerződést.

Januárban Orbán Viktor Vásárosnaményben ezzel kapcsoltaban azt mondta: "Köszönjük szépen, nagyon jót szórakoztunk, jó mulatság volt, kiírtuk a pályázatot, beadták a cégek, elbíráltuk, szerződni akartunk, aztán nem írták alá. Még egyszer ezt a kabarét nem adjuk elő!". Ezt követően már februárban titkosították az új eljárást, március elejére kiderlt, hogy a kormány úgy rendelkezett, hogy nem kell rendes közbeszerzési eljárás az e-útdíj rendszer építőjének kiválasztásához sem, majd a hónap végén nemzetbiztonsági kockázatúnak minősítették a használatarányos elektronikus útdíj-fizetési rendszer kiépítését, és erre hivatkozva nem tartották szükségesnek nyílt közbeszerzési eljárás lefolytatását.

Április végén egy távirati iroda által kiadott hírből lehetett megtudni, hogy az ÁAK szerződést kötött az i-Cell és az ARH társaságból álló, kizárólag magyar tulajdonú konzorciummal az elektronikus útdíj-rendszer (e-útdíj) megvalósítására. A július 1-jén induló használatarányos útdíjfizetési rendszer minden 3,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárművet érint a kijelölt útszakaszokon, amelyek együttes hossza 6318 kilométer. A szaktárca tájékoztatása szerint a költségvetés számára a tervezett, idei 75 milliárd forintos bevételt semmi nem fenyegeti.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!