Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Dél-Baranya kerékpáros turizmusának fellendítését szolgálja az a 400 millió forintos beruházás, amelynek konzorciumi megállapodását pénteken Pécsen írták alá az abban érdekelt szervezetek vezető képviselői.
A Baranya megyei és a drávaszabolcsi önkormányzat, a Pécs-Baranya Kerékpárútért Egyesület, továbbá a Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság együttműködése nyomán a következő években a térségben 3 kilométer kerékpárút épül, 62 kilométernyi út nyomvonalát kijelölik, négy településre pedig elektromoskerékpár-kölcsönzőt telepítenek.
Az új kerékpárút a drávaszabolcsi Fekete-víz töltését köti össze a Harkány-Drávaszabolcs csomóponttal, a kijelölés a Sellye-Drávasztára, a Vajszló-Vejti, a Felsőszentmárton-Drávaszabolcs, a Szaporca és a Dráva töltése közötti szakaszokat érinti.
Az elektromoskerékpár-kölcsönzők a tervek szerint Harkányban, Sellyén, Vajszlón és Szaporcán kapnak helyet. A többnyelvű GPS-eszközökkel felszerelt bicikliket olcsón lehet majd bérelni, és a használói súlyától, valamint a terepviszonyoktól függően egy töltéssel akár 70 kilométer megtételére is képesek.
Tiffán Zsolt, a Baranya Megyei Közgyűlés fideszes elnöke az aláírással egybekötött sajtótájékoztatón utalt rá, hogy a dél-baranyai Ormánság térségfelzárkóztatási projektje, az Ős-Dráva program részeként megvalósuló beruházásról a kormány határozott áprilisban, Kémesen tartott kihelyezett ülésén. Fedezetét a Dél-dunántúli Operatív Program pályázati forrásaiból biztosítanák.
Az Ős-Dráva program összehangolásáért felelős kormánybiztosként is dolgozó politikus szavai szerint e kerékpáros fejlesztéssel összekötnék Baranya két nagy kerékpárút-hálózatát, és megteremtenék annak a lehetőségét, hogy az Ormánság a biciklis turisták számára is vonzó úti cél legyen.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.