Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Már 2009-ben együttműködött a Matolcsy György vezette Magyar Gazdaságfejlesztési Intézet (MGFI) és a Continental Dohányipari Zrt. olyan anyagok elkészítésén, amelyben a dohányárusítás államosítására készültek – írja hétfői cikkében a 444.hu.
2009-ben a Fidesz környékén már megkezdődött a mostani dohánytörvény előkészítése, a munkába pedig a Continental Dohányipari Zrt. is bekapcsolódott – tudta meg a 444.hu híroldal. A lap azt írja, hogy Matolcsy György cége, a Magyar Gazdaságfejlesztési Intézet Kft. a Fidesz választási győzelme előtt több tanulmányt is írt, amelyeket a cég honlapján nem annyira, mint inkább a Polgári Szemle oldalán lehet elolvasni. Készültek viszont olyan tanulmányok is, amely nincs fenn a neten, ilyen például “A fiatalkori dohányzás visszaszorítása” című, 2009-ben készült dolgozat, amely egyértelműen leírja, hogy kívánatos a dohánytermékek kereskedelmének állami monopóliuma, sorra veszi a hasonló nemzetközi példákat, érinti a jogszabályi környezet előkészítését, a kialakítandó pályáztatási rendet és a kiskereskedőkre vonatkozó szabályokat is – áll a cikkben.
Matolcsy ma már a Magyar Nemzeti Bankot vezeti, amelynek sajtóosztálya a 444-nek azt írta, hogy a Magyar Gazdaságfejlesztési Intézet konzultációk alapján témavázlatokat, előtanulmányokat végzett a dohányzási szokásokról. A 444 megtudta, hogy a munkába a Continental Dohányipari Zrt. már akkor, 2009-ben bekapcsolódott. Ennek a vállalatnak a vezetője, Sánta János is feltűnt a trafiktörvény elektronikus dokumemtumának szerzői között, amit ő azzal magyarázott, hogy véleményeznie kellett az anyagot, és rámentett a számítógépén. És bár a Continental Zrt. vezetője tagadta, hogy központilag szervezték volna a csoporthoz kötődő tisztségviselők, alkalmazottak, barátok és rokonok pályázatát, egy Continental-vezetőkhöz köthető cégen keresztül nemrég 27 domainnevet regisztráltak csupa nemzeti dohányos trafikra. Ez utóbbi értesüléshez hasonlóan azt is a hvg.hu írta meg, hogy 25 olyan céget jegyeznek be egy 81 négyzetméteres bajai lakásba, amelyek több mint 90 leendő trafikot irányítanak majd. A koordináló cég és a bejegyzés alatt álló betéti társaságok tagjaikon keresztül szorosan kapcsolódnak a hódmezővásárhelyi Tabán Trafik Zrt.-hez, a Continental dohánygyár terjesztő és forgalmazó cégéhez.
A 444-nek arra a kérdésére, hogy pontosan milyen kapcsolat volt a Continental és az MGFI között, és milyen szerződéseket kötött a két cég, Matolcsyék azt válaszolták, hogy "a téma szerződéskötésig nem jutott el". A Continental ügyvédje, Reiniger Balázs pedig azt közölte, hogy köti az ügyvédi titoktartás. Sánta János cégvezető nem válaszolt a megkeresésekre. Az MGFI-nél készített és készíttetett anyagok a 444 szerint a mai dohánytörvény alapját képezték: egyes részek felépítésükben, néhol pedig szövegszerűen visszaköszönnek a Lázár János által benyújtott és idén július 1-jén hatályba lépő dohánytörvényben.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama, a befektetők az elmúlt 15 céges jelentésből 13-ra negatívan reagáltak. A magyar gyökerű légitársaság életét a háborúk és az olajárak sem könnyítették meg, de a mélyrepülésben a menedzsment is szerepet játszott Bukta Gábor, a Concorde elemzője szerint.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
A kormányzati beruházási ügynökség ajánlgatott nekik két óriási területet a szomszédos Csomád külterületén.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
A 15 év után leköszönő Máté Gábort váltja.