Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Veszteséges, árbevétel nélküli, a végrehajtások során átesett, az egészségügyben és a turizmusban egyaránt járatlan, egészen kicsi vállalkozások kaptak nagy támogatást a pályázatukra.
Hogy mire alapozta bizalmát a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ), amikor kiválasztotta a nyerteseket, az nem derül ki az ügynökség honlapjáról. Mindössze hat-nyolc bővített mondat szól egy-egy projekt tartalmáról, a HVG részleteket firtató kérdéseire pedig csupán dodonai válasz érkezett, amely szerint a nyertes pályázatok „minden előírt feltételnek megfeleltek”.
Csakhogy a legmagasabb összegű támogatást elnyert cégek közül sokaknak legfeljebb a postai címe ismerhető meg. Eddigi tevékenységük, úgy látszik, nem igényelt sem internetes, sem telefonos elérhetőséget. Pedig lenne mit kérdezni egyik-másik pályázótól. Felkelti a kíváncsiságot, hogy mit keres a nyertesek között például a Szarvason bejegyzett Medius Tours Kft. A kétfős, 3 millió forint jegyzett tőkéjű, fő tevékenységeként szállodai szolgáltatást nyújtó kft.-nek 2010-ben és 2011-ben egyetlen fillér árbevétele sem volt. Ez a vállalkozás az NFÜ honlapján közölt adatok szerint 1 milliárd forintos támogatással és 400 milliós önrésszel négycsillagos gyógyszállót építene Székesfehérváron. A kiszemelt helyszín – egy, a városi Csónakázó-tó melletti telek – az Euréka Park, Hotel, Wellness, Konferencia és Sportközpont Kft. és a TCW Ingatlanszolgáltató Zrt. tulajdona.
Különös véletlen, hogy a kedvezményezett, miután március közepén aláírta az NFÜ-vel a támogatási szerződést, április 26-án 3 millió forintért sietve túladott a Medius Tours Kft.-n. A két új gazda, a Szállide, valamint a Watzmann Kft. sem régi, nagy múltú vállalkozás: három héttel a vásárlás előtt jegyezték be őket.
A nyertes cégekről és kapcsolataikról bővebben az e heti HVG-ben olvashatnak.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.