Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Olyan területeken indult növekedésnek a dohánytermékek feketepiaca, ahol eddig ez nem volt jellemző, a folyamat az újdonsült dohányboltosok üzletét is ronthatja – írja a pénteki Napi Gazdaság.
A Napi Gazdaság információi szerint az előzetes adatok alapján legalább 3 százalékpontot erősödött a feketézés országos átlagban és az olyan, "tisztának" számító helyeken is megjelentek az illegális termékek, ahol eddig szinte kimutathatatlan volt a feketeáru. A cikkben itt Pécset említik példaként.
Az előzetes adatok ráadásul még a trafikrendszer indulása és a cigaretta kötelező 10 százalékos árrésének bevezetése előtt készültek − vagyis a Napi Gazdaság által feltételezett, országos szinten 7-8 százalékos feketepiac mostanra már nagyobb is lehet akár.
Mindez az elemzői becslések szerint 45-50 milliárd forint kiesést okoz az államnak. A cikkben hozzáteszik, hogy a feketepiacot nehezen lehet pontosan mérni.
Ami viszont biztos, hogy a jövedékiadó-bevételek az utóbbi néhány hónapban csökkennek.
A NAV kiadott adójegyeinek mennyisége is megdöbbentő csökkenést mutat: júniusban például 18 millió darabbal volt kevesebb ez a szám, mint 2012 azonos időszakában – olvasható a gazdasági napilapban.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.