Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Komplett rendszert épít, egészen pontosan: vezető nélküli metróvonalat szállít és helyez üzembe Rijádban a német cég. Hat vonalról van szó, a metrókocsik 90 km/h sebességgel közlekednek majd.
Szaúd-Arábia fővárosa, Rijád ötmilliós lakosságszáma gyorsan nő, és mivel a tömegközlekedést korábban elsősorban dízelbuszokra alapozták, az arab országban úgy döntöttek: ideje a közlekedési infrastruktúrát modernizálni. A Siemens egy ilyen megrendelés részeként felel egy 63 kilométernyi metróvonal-hálózat rendszerintegrációjáért.
A rijádi városfejlesztési főmegbízott hivatalától kapott megbízás értéke másfél milliárd euró, mely valójában csak egy része annak a 7,5 milliárdos konzorciumi keretek között lebonyolítandó beruházásnak, amiben a Siemensen az amerikai Bech céggel és helyi építési vállalatokkal végez.
A Siemens a hat vonalból álló hálózat első két vonalát szereli fel, összesen 74 Inspiro típusú metrószerelvénnyel. Az alumínium kocsiszekrényt 90 km/h csúcssebességre tervezték, egy-egy szerelvényt 2-4 kocsiból állítanak össze. A régió extém klímáját is figyelembe veszik: nagyobb teljesítményű légkondicionáló rendszert építenek be az utaskomfort biztosítása érdekében, és speciális ajtótömítéssel akadályozzák meg a homok szerelvényekbe jutását is. A szerelvények fékezési energiáját visszatáplálják a metró áramellátó rendszerébe, így az más villamos terhelési igény kielégítésére használható.
Rijádban a vezető- és kalauznélküli (WLAN-alapú) metrószerelvényeket csúcsidőben másfél perces követési távolságra állítják be, de a Simenes automatikus vonatvezérlő és rádiótechnikai átviteli rendszert és biztosítóberendezéseket is a rendszerbe installál.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama, a befektetők az elmúlt 15 céges jelentésből 13-ra negatívan reagáltak. A magyar gyökerű légitársaság életét a háborúk és az olajárak sem könnyítették meg, de a mélyrepülésben a menedzsment is szerepet játszott Bukta Gábor, a Concorde elemzője szerint.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
A Tisza Párt elnöke szerint pár hónap alatt összeomlott a költségvetés.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
A 15 év után leköszönő Máté Gábort váltja.
Úgy érzi, most nagyobb szükség van rá máshol.