Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
London fenntarthatósági központjában, a Crystalban bemutatták a jövő metrószerelvényeinek tanulmánytervét. A Siemes szerint az új, futurisztikus megjelenésű Inspiro járműplatform könnyebb és energiahatékonyabb is bármely más mai modellnél.
Miközben Budapesten továbbra is azt találgatjuk, hogy előbb vagy utóbb találják-e meg az illetékesek a 4-es metró megindulásához vezető utat, Londonban a Siemens már azt mutatta meg, hogy milyennek gondolja a jelen technikai lehetőségeit maximálisan kihasználni képes, közeljövőbeli metró járműveit. Az Insiro alakja akár a futurizmus fénykorában megrajzolt gőzmozdonyoké, vagy még inkább a scifi filmek kis, szivar alakú magánűrhajói – pedig a német cég dizájnerei csak a metropoliszok igényeit figyelembe véve engedhették el a fantáziájukat.
A nagy forgalmú városok igényeinek megfelelően egy környezetbarát és kényelmes nyilvános közlekedési eszközt terveztek – és hova máshova, mint a metró európai bölcsőjének számító Londonba. Pláne, hogy az Egyesült Királyság fővárosa napirendre vette, hogy korszerűsíti földalatti flottáját, és ezért hajlandó több milliárd fontot is áldozni. Az Inspiro egy lehetséges vízió a londoni Underground számára.
Inspiro metróvonatok közel ötödével könnyebbek a hagyományos földalattiknál, és harmadával kevesebb energiát fogyasztanak el azoknál. A Siemensnél azonban arra is ügyeltek, hogy a szerelvények első építéséhez felhasznált anyagok zöme környezetbarát és reciklálható legyen. A tervezők nagy súlyt helyeztek az ergonómiára, az ajtókat pl. különösen szélesre tervezték, hogy a ki-beszállás kényelmesebb lehessen. A tágas vonatbelsőben az utasok szabadon bejárhatják az egész vonatot, mivel nincsenek szakaszhatárok. A világítás természetesen kizárólag LED fényforrásokat használ. A metrószerelvény teljesen automatikusan, vezető nélkül működik.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A ZAZ-trió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk. És persze a Csupasz pisztoly 4-ről, amiből kihagyták.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Vajon eljön az idő, amikor a boltok nekünk fizetnek majd azért, hogy náluk vásároljunk? Nem tudni, de tény, történelem során volt néhány furcsa példa arra, mi miért került kevesebbe és ennek mi lett a következménye. Elek Péter hozott is párat a Duma Aktuál közönségének.