szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Fox Business olyan összeállítást közölt, melyben iránymutatást ad arra, hogyan is lehet egy komoly hobbiból folyamatos és megfelelő pénzkereseti lehetőséget varázsolni.

Szép karkötőket készít, netalán szívesen kertészkedik szabadidejében? Emellett unja a napi nyolcórás monoton irodai munkáját? A Fox Business egyik szerzője most iránymutatást ad arra vonatkozólag, hogyan is lehet egy hobbit masszív pénzkereseti forrássá alakítani. Arra ugyanakkor figyelmeztetnek, hogy nem lesz könnyű a folyamat, és nincs garancia a sikerre.

Először meg kell érlelődnie annak az elhatározásnak, hogy a hobbija lesz a munkája. Ha már eddig is adott el bizonyos termékeket, akkor meg kell néznie, melyikből fogyott több, és arra kell ráállnia, ráadásul folyamatosan kell ezeket a termékeket előállítania, nem csak amikor kedve van hozzá. Fontos az is, hogy a költségek legyenek kordában tartva: ne költsön többet egy termékre, mint amennyiért el tudja adni, illetve érdemes arra figyelni, hogy mennyi időbe telik elkészíteni az adott árut és ezt is bekalkulálni a termék árába.

Michelle Obama szeret kertészkedni - meg is élhetne belőle?
AFP / Saul Loeb

Ha nagyobb mennyiségeket vásárolna, a kiskereskedők felől a nagykereskedők irányába kell elmozdulni, nagyobb mennyiséget itt olcsóbban lehet beszerezni. Ezek után készítsen üzleti tervet: mennyi bevételt tervez egy évre és és végezzen kalkulációt, hogy az eladni tervezett áruból bejön-e ez a pénzmennyiség, és hogy milyen ütemterv szerint kell legyártani a termékeket (például heti 20 órát kell majd dolgoznia 50 héten keresztül). Ne felejtse el, hogy további üzleti költségekkel szembesül, mint például a csomagolás.

Az üzleti terv után a marketingre is érdemes időt fordítani. Az internet adta lehetőségeket érdemes kihasználni, ne csak a nagyobb oldalakra, hanem a kisebb, specializált webszájtokra is tegye fel termékeit. A közösségi média több felületén is legyen jelen, így növelheti ügyfélkörét. Adjon képeket is a termékei mellé, így vonzóbbá teheti eladni kívánt áruját. Maradjon kapcsolatban vásárlóival, kérje el e-mail címüket, telefonszámukat, kérjen engedélyt, hogy évente egyszer-kétszer felkeresse őket különböző ajánlatokkal és kérdezze meg azt is tőlük, hogy elégedettek-e a vásárolt áruval.

Fontos az is, hogy ha egy termék először kerül kereskedelmi forgalomba, akkor nagy hírverést csap körülötte a sajtó. Érdemes figyelni a trendeket és elsőként a piacra dobni egy bizonyos terméket az adott városban, környezetben. Emellett ha úgy látja, hogy jobban intézi inkább az üzletet, semmint a termékek elkészítését, akkor megkereshet különböző kézműves termékeket előállítókat, és felajánlhatja nekik, hogy intézi a forgalmazást és az eladást.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!