Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Nemcsak Paks, de a 3-as metró jövőjét is az oroszokhoz köti a kormány: a Figyelő információi szerint izmos trükközéssel harmincéves szovjet technológiával modernizálja a '70-es évek közepén gyártott, tehát jó eséllyel 50 éves szovjet technológiát.
Már nem kell sokat várnia a kormányzatnak, hogy újabbat szoríthasson a magyar-szovjetorosz kötődésen, a Figyelő értesülései szerint ugyanis a 3-as metró lassan már naponta lerobbanó szerelvényeinek már alig halogatható cseréjét ha egy kicsit még kihúzzák a folyamatos üzemzavarokkal és foltozgatással, akkor olyan állapotba kerülhet a kocsipark, amit már lehet vis maiorra hivatkozva normális eljárás nélkül cserélni, s ekkor be lehet dobni az orosz megoldást – hiszen az eredetit is ők hozták, ők értenek hozzá. Ráadásul formailag felújításról lenne szó, igaz – a Figyelőnek nyilatkozó szakértő szerint –, "némi túlzással azt lehet mondani, hogy a kocsik azonosító számán kívül nem sok minden kerülne át az új járművekre".
Ha nem változik a terv, akkor hivatalosan tehát a szerelvények felújításáról lesz szó, amelyet ki más végezhetne, mint a gyártó Metrovagonmas. Lényegében tehát újonnan gyártott kocsik jönnének Budapestre mintegy 60 milliárd forintért 37 szerelvényt raknának össze a szakmai körökben már tudni vélt 81-717.6-os jelű sorozatból. Ez a vonat a '80-as évek technológiáját képvisel, a társaságnak van újabb modellje is, de Budapestre nem az jönne, hiszen a gyártási kapacitásokat leköti a 144 milliárd rubeles moszkvai megrendelés. A Budapestre szállítandó sorozatot ezért a cég szentpétervári üzemében gyártanák, ami metrós körökben elterjedt vélemények szerint gyengébb minőséget állít elő. A korszerű(bb) technológiát 90 milliárd foriontba kerülni.
Az sem egyértelmű, hogy miből finanszíroznák az ügyletet, mert a felújításnak láttatott megoldásra az unió nem ad fejlesztési pénzt, valószínű, hogy a főváros pénzintézeti kölcsönt vesz fel – adóságának átvállalása után Budapest ismét hitelképes.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Nyolcan megsérültek a ráfutásos balesetben.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.