Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az RTL Klub után a TV2 is tiltakozik a tervezett reklámadó ellen. A másik országos kereskedelmi televízió hétfői közleményében azt írják, hogy az újabb teher ellehetetlenítené a társaság működését, illetve a mostaninál jóval kevesebb pénzt tudnának saját műsorok gyártására készíteni. Utóbbi komoly leépítésekkel járna – tették hozzá. Az RTL Klubnál ugyancsak népszerű műsorok tűnhetnek el.
A TV2 is tiltakozik a reklámadó tervezete ellen, amelyet L. Simon László fideszes képviselő nyújtott be hétfőn az Országgyűlésnek. A kereskedelmi csatorna vezetői elfogadhatatlannak nevezték, hogy a piac szereplőinek megkérdezése nélkül került a parlament elé az újabb teherről szóló előterjesztés.
Ha a törvényt elfogadják, az beláthatatlan következményekkel járna a médiavállalkozásoknak, különös tekintettel az adó sávos szerkezete miatt legnagyobb befizetőre, a televíziós szektorra, és ezen belül a jelentős mennyiségű helyi tartalmat előállító TV2-re.
Tavaly lekerült napirendről a reklámadó tervezete, így a száz százalékban magyar tulajdonba került TV2 üzleti tervében nem számoltak ilyen különadóval, amely körülbelül 1,6-1,8 milliárd forint bevételkiesést jelentene. A 2013-ban realizált 10 milliárd forintos veszteség mellett ez a tétel a vállalat működését ellehetetlenítené – közölték.
Az RTL Magyarország álláspontja szerint reklámadó célja nem más, mint durva kísérlet arra, hogy a kormány ellehetetlenítse őket. A másik kereskedelmi tévé álláspontjáról itt olvashatnak bővebben.
Megölheti a reklámadó a Jóban Rosszbant
A TV2 előzetes számításai szerint a reklámadó miatti bevételkiesés csak úgy gazdálkodható ki, ha jelentősen csökkentenék a saját műsorokra fordított összeget. Kevesebb pénz jutna hír- és tájékoztató műsorokra, és akár meg is szűnhetnek népszerű, milliókat szórakoztató napi sorozatok, showműsorok. Mindez komoly leépítésekkel járna – tették hozzá. Példaként említették a Mokkát, a Tényeket, a Naplót, az Aktívot valamint a Jóban Rosszbant és a Sztárban sztárt.
A hétfő esti RTL Híradóban ugyancsak azt mondták a nézőknek, hogy a médiaadó miatt eltűnhet az RTL Híradó, az X-Faktor, a Barátok közt, az Éjjel-Nappal Budapest és más műsorok. Az új teher az RTL esetében 40 százalékos mértékű is lehet a többi, "rendes" adón felül - hangzott el a műsorban. Azt is elmondták, hogy a reklámadó az egész médiapiacot, de kiemelten az RTL Magyarországot sújtaná.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.