szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nyilvánosságra hozták a reklámadót érintő módosítási javaslatot. Az adóalap 100 millió forint fölötti része után minden médiapiaci szereplőnek 5,3 százalékos adót kell fizetnie.

A 100 millió forintot meg nem haladó adóalaprész után nulla százalék marad a reklámadó mértéke, az adóalap 100 millió forintot meghaladó része után pedig 5,3 százalék lesz valamennyi adóalany esetén a kormany.hu-n hétfőn közzétett módosító javaslat szerint.

A reklámadóról, illetve a társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvényeket módosító javaslat alapján a reklámközzététel adóköteles megrendelése után alkalmazandó 20 százalékos adó 5 százalékra mérséklődik. 

Az adómértékek változása a törvény kihirdetését követő 31. napon lép hatályba. Egy átmeneti szabály lehetővé teszi, hogy a reklám-közzétételi adókötelezettségre vonatkozó adómértéket a 2014. évi és a 2015-ben kezdődő adóév adókötelezettségének megállapításakor is alkalmazni lehessen.

Mint arról tavaly novemberben elsőként beszámoltunk, a kormány szakított a reklámadó eredeti, kifejezetten az RTL Klubot sújtó változatával, és 2015-re már jóval kevesebb bevételt prognosztizáltak ebből az adófajtából, mint korábban. A kiszivárgott információ után a Miniszterelnökség tovább szigorított a törvényen 40-ról 50-re emelve a legfelsőbb, RTL-re célzott sávot. Januárra viszont elismerte a kormány, hogy mégiscsak tárgyal az RTL vezetésével, és módosul a rendszer.

Indoklás: az Európai Bizottság miatt léptek

A most nyilvánosságra hozott törvényjavaslat indoklásában azt írják, hogy a reklámadóról szóló törvény egyes szabályait az Európai Bizottság két szervezeti egysége is vizsgálja, a kormány – mérlegelve egy esetleges jogvita elhúzódásának következményét, a jogvita lezárása érdekében – indokoltnak látja a törvény kifogásolt rendelkezéseinek módosítását. 

A kormány a törvényjavaslat kidolgozásánál kiemelt figyelemmel volt arra, hogy a módosítás ne veszélyeztesse a reklámadó eredeti céljainak megvalósulását. Fontos szempont volt is, hogy az adózással összefüggő adóadminisztrációs költségek – melyek a kisebb, alacsonyabb reklámadóalapot elérő vállalkozások esetén különösen aránytalanok lehetnek – a lehető legalacsonyabbak legyenek - írták.

Átmeneti szabály

Jelenleg – átmeneti szabályként – a 2014-ben kezdődő adóév adóalapját csökkenteni lehet az előző évek elhatárolt veszteségének 50 százalékával, ha a 2013. évi adózás előtti eredmény nulla vagy negatív volt. A módosítás alapján az a vállalkozás is élhet az adóalap-csökkentéssel, amelynek a 2013. üzleti évi adózás előtti eredménye pozitív volt.

A javaslat lehetővé teszi továbbá, hogy a reklám-közzétevő a 2014-ben és a 2015-ben kezdődő adóévben egyaránt alkalmazhassa az új adómérték-rendelkezést.  

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!