szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A magyarországi webáruházak 76 százaléka növelte forgalmát 2014-ben, és csak hat százalékuk számolt be a forgalom csökkenéséről – derül ki a Webshop-Experts Kft. felméréséből.

A webáruházak készítésével foglalkozó kft. évente elkészülő felmérésében idén 790 webáruház vett részt. A kutatást összegző, keddi közlemény szerint egy vásárlás alkalmával átlagosan 20.000 forintot költ el egy vásárló, és ez az érték 2000 forinttal alacsonyabb az egy évvel korábbi felmérésben szerplő értéknél. Száz látogatóból átlagosan 1,35 vásárol a webáruházakban.

Az idei felmérés alapján az interneten legjobban értékesíthető termékek listáján az első öt helyen a barkácsgépek és szerszámok, az autó- és motoralkatrészek, a szórakoztató elektronika, a könyvek, illetve a háztartási és vegyiáruk állnak. A legelterjedtebb fizetési mód Magyarországon továbbra is az utánvét, a webáruházak 90 százalékánál lehet így fizetni, de már több mint egyharmaduk bankkártyás fizetést is biztosít. A mobilfizetési megoldás csupán az internetes áruházak két százalékánál lehetséges.

A szállítási módok közül a házhozszállítás az áruházak 91 százalékánál, a személyes átvételi lehetőség 75 százalékuknál vehető igénybe. Egyre népszerűbbek a Posta Pont és a Pick Pack Pont átvevőhelyek is, ez a lehetőség a webáruházak 28 százalékánál választható. A tavaly megjelenő csomagautomaták pedig már minden 10. webáruháznál elérhetőek.

A kutatás szerint egyre többen (69 százalék) rendelkeznek mobilra optimalizált webáruházzal. A webáruházak 89 százaléka kizárólag Magyarországon értékesít, és háromnegyedüknél mindössze egy ember foglalkozik a webáruház-specifikus tennivalókkal.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!