Újra terjedni kezdett az az átverés, amelyben néhány cég soha meg nem rendelt termékeket küld el a kiszemelt áldozatoknak, majd gyakran fenyegetően, sőt erőszakosan követeli tőlük a vételár kifizetését – közölte az InfoRádió szerint a Teszt és Piac Fogyasztóvédelmi Egyesület.
Felidézték, hogy a cégek ilyenkor arra hivatkoznak, hogy a vásárló nem küldte vissza az árut a megadott határidőig, tehát megvette azt. A módszer régi, de gyakran mégis eredményes – mondta Szép Gábor, az egyesület elnöke.
"Nagyon határozottan tudnak ezek a cégek fellépni, igen agresszívan is. Ha megtalálják azokat a befolyásolható áldozatokat, akik ettől megijednek, akkor bizony pénzt is ki tudnak tőlük csalni."
Szép Gábor szerint a jogszabályok az ilyen esetekben teljes mértékben a fogyasztók érdekét szolgálják.
"A 2014-es kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés részletes szabályairól szól, ennek egyik paragrafusa egyértelműen kimondja, hogy olyan termékért ellenszolgáltatást a vállalkozás nem követelhet, amelyet nem rendelt meg, illetve amelyre nézve szerződés nem jött létre" – közölte.
Az elnök szerint az is előfordul, hogy a fogyasztó valóban megrendelt egy ingyenes vagy nagyon kedvezményes árú terméket, de a cég erre hivatkozva egy drága, több darabból álló sorozatot is meg akar vásároltatni vele. Ez is törvénytelen – tette hozzá.