szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Tesco azt tervezi, hogy száműzi a gyerekeknek szánt hozzáadott cukrot tartalmazó üdítőitalokat, az áruházlánc terve szerint ez a lépés hozzájárulhat a gyerekkori elhízás gyakoriságának csökkenéséhez.

Az angol gyerekek kedvenc üdítői tűnhetnek el szeptembertől a Tesco polcairól, a szupermarket ugyanis azt tervezi, hogy sajátmárkás és olyan üdítőitalok veszik majd át a helyüket, amelyek nem tartalmaznak hozzáadott cukrot – számoltak be a boltlánc tervéről a brit lapok.

A kedvelt Capri Sun, Ribena és Rubicon üdítők lecserélésével a Tesco abban reménykedik, hogy hozzájárulhat a gyerekkori elhízás gyakoriságának csökkentéséhez. A döntés része annak a 10 pontból álló, elhízás elleni tervnek, amely szerint a sajátmárkás termékek a jövőben egészségesebbek lesznek – írja a Mindenár.hu. David Beardmore, az áruház beszerzési menedzsere elmondta a Grocer magazinnak: szeptembertől a gyerekeknek szánt üdítők között csak olyan termékeket árulnak majd, amelyek nem tartalmaznak hozzáadott cukrot. A legtöbb beszállító támogatja a Tesco döntését.

A Tesco arról is döntött tavaly, hogy a kasszák mellől eltávolítja a cukrokat és csokoládékat, ez a lépése azonban felemásra sikerült: több üzletben ezeket a szintén nem túl egészséges sós csipszek váltották fel. A vásárlók egy része annak sem örül, ha szeptembertől a Tescóban a cukor helyett egyetlen opcióként mesterséges édesítőszerekkel találkozhatnak a diétás üdítőkben.   

További részleteket itt lehet olvasni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!