Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Kiterjesztené a NAV a közúti áruforgalom ellenőrző rendszert (ekáer) a vasúti szállításra is - írta a napi.hu.
Mivel vasúton és vízi úton jóval nagyobb mennyiségben szállíthatók a beazonosíthatatlan áruk, mint közúton, az ekáert kiterjesztenék erre is - mondta a portálnak Kovács Péter, a NAV őrnagya.
A vasúti fuvarozásban már folynak az egyeztetések a vasúttársaságokkal és a pályaüzemeltetőkkel, de a rendszer bevezetésének időpontja még nincs meg, a vízi fuvarozás ellenőrzésének tervei pedig ennél is távolabbiak.
Szerinte a vasút esetében az ömlesztett építőipari alapanyagok mellett a Távol-Keletről érkező elektronikai és ruházati cikkek is fókuszban vannak - utóbbiaknál jellemző, hogy a valós értéknél jóval alacsonyabb vámértéken próbálják bejuttatni az EU-ba.
Miután a vasúttársaságok a használat arányában fizetnek a pályaüzemeltetőknek, hasonló adatok állnak rendelkezésre, mint az útdíjköteles utak esetében. Ezeket a rakományra vonatkozó információkkal kiegészítve lehetne felépíteni a vasúti ekáert.
Az ekáer bevezetésének része volt az idei 137 milliárd forintos áfabevétel-növekményben és bizonyos ágazatok fehéredésében - közölte a napi.hu.
A NAV-őrnagy a portálnak felidézte, hogy az ekáer bevezetésére az EU-csatlakozás után jellemzővé vált, határokon átnyúló, elsősorban ömlesztetten szállítható, egyedileg nem beazonosítható árukat (liszt, cukor, sóder, stb.) érintő áfacsalások elterjedtsége miatt volt szükség.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.