szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Megjelent a keddi Magyar Közlönyben a kormány határozata a NAV szervezeti átalakításához és az adóigazgatási rendszer megújításához kapcsolódó egyes intézkedésekről.

A NAV hatékonyabb, átláthatóbb működése, az adminisztrációs terhek csökkentése, valamint az ügyfélbarát adóigazgatási rendszer megteremtése érdekében a nemzetgazdasági miniszternek március 31-ig kell javaslatot tennie az adóhatóság új szervezeti struktúrájára, a január 1-jén megvalósuló szervezeti változások figyelembevételével.

A nemzetgazdasági miniszternek március 31-ig a NAV-dolgozók életpálya modelljének lehetséges bevezetését is meg kell vizsgálnia, továbbá április 30-ig el kell készítenie a kormánynak az adózás rendjéről szóló új törvénytervezetet.

A szakminiszternek június 30-ig meg kell határoznia az "Adóügyi igazgatási eljárások egyszerűsítése, adminisztratív terhek csökkentése" című kiemelt projekt megvalósításához szükséges intézkedéseket is.

A határozat szerint a Miniszterelnökséget vezető miniszternek, a nemzetgazdasági miniszternek és a belügyminiszternek március 31-ig meg kell határoznia azokat az intézkedéseket, amelyekkel elérhetővé tesznek bizonyos adóügyi ügyfélszolgálati tevékenységeket a kormányablakoknál.

Szintén március 31-ig meg kell vizsgálni a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyával, valamint a NAV hivatásos állományának szolgálati jogviszonyával kapcsolatos átjárhatóság megteremtésének lehetőségeit is, amiért a nemzetgazdasági miniszter és a belügyminiszter felel. Ugyancsak nekik június 30-ig meg kell vizsgálniuk a számlázó programok online adatszolgáltatására vonatkozó rendszer bevezetéséhez szükséges feltételeket.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!