Mintha a kisebb palackban drágább lenne a Coca-Cola

Tavaly nyár végén kisebb lett a Coca-Cola kiszerelése, ám a népszerű üdítőért csak alig kell kevesebbet fizetni, így arányosan drágult az amerikai üdítőital.

  • hvg.hu hvg.hu
Mintha a kisebb palackban drágább lenne a Coca-Cola

A nyár közepe óta a korábban megszokott 2 literes palackok helyett 1,75 literes kiszerelésben árulják a Coca-Colát. Ennek megfelelően arra lehetett számítani , hogy az üdítő palackjáért kevesebbet is kell fizetni. Nos, ez be is következett, ám arányosan mégis drágult a népszerű amerikai üdítőital. A Napi.hu kiszámolta, hogy az űrtartalom csökkenése mit jelentett a vásárlók pénztárcája számára.

A 2 literes Coca-Cola tavaly augusztus és november közötti árát arányosítva az 1,75 litereshez, az derül ki, hogy az átlagos fogyasztói árak 11-21 forinttal lehetnének alacsonyabbak, minden más tényező változatlanul hagyása mellett. Tehát a 2014-es árakon számolva egy 1,75 literes palack Coca-Cola 335 forintba került volna augusztusban, míg valójában átlagosan 346 forintot kellett érte adni. A különbség 11 forint, ugyanennyivel volt drágább szeptemberben – de magasabb szinten –, a legnagyobb különbség Októberben volt, amikor 21 forinttal kellett többet adni érte, míg novemberben ez 18 forint volt.

További részleteket itt lehet olvasni.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.