Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Egy szolnoki hatósági ügyfélszolgálat működését ellenőrizték Székely László munkatársai. Ellenőrzés közben kiderült, hogy a vízközműtörvény és a hozzá kapcsolódó végrehajtási rendelet, valamint a fogyasztóvédelmi törvény pontatlan és hiányos. Emiatt a belügyminiszterhez fordult az ombudsman hivatala.
Jogszabályi előírások hiányosságait, definíciós problémákat tárt fel az alapvető jogok biztosának vizsgálata a Víz- és Koncessziós Zrt. szolnoki belvárosi ügyfélközpontjának, valamint a központi ügyfélszolgálati irodájának vizsgálata közben. Ezek miatt az ombudsman a belügyminiszterhez fordult.
Az előzetes bejelentés nélkül lefolytatott vizsgálat ugyanakkor az ügyfélszolgálatok működésében nem fedezett fel alapjogot sértő körülményt – tudatta kedden közleményben az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala.
A biztos munkatársai Jász-Nagykun-Szolnok megyében, a szolnoki vízművek ügyfélközpontjaiban tartott ellenőrzést. Mindkét helyen tiszta, rendben lévő helyiségeket, ügyfélbarát megoldásokat, akadálymentes irodákat találtak. Az ügyfélszolgálaton a személyes mellett lehetőség van a telefonos vagy online ügyintézésre is. A nyitva tartás a helyi igényekhez igazodik. A panaszok intézése az előírásos 15 napos határidőn belül megtörténik. Az ügyfelek kiszolgálása közben arra is figyelnek, hogy a képernyők előtt dolgozó ügyfélszolgálatosok élhessenek az óránként 10 perces, munkavédelmi szempontból fontos pihenőidővel – állapították meg az ombudsman munkatársai.
Pontatlan és hiányos a törvény
Ám vizsgálat közben az is kiderült, hogy a vízközműtörvény és a hozzá kapcsolódó végrehajtási rendelet, valamint a fogyasztóvédelmi törvény pontatlan, hiányos, az ágazatot érintő jogi szabályozásból hiányoznak egyes fontos definíciók. Az alapvető jogok biztosa emiatt felkérte a belügyminisztert, tekintse át az ágazat tevékenységének jogi szabályozását.
A jelentés ezzel kapcsolatban konkrét kérdéseket is sorol. Például
– akkor is jár a locsolási kedvezmény, ha az öntözést saját kútból oldják meg;
– a vizsgálat idején nem volt meghatározva, mi minősül kiskertnek – így akár kérdés lehetett, hogy egy társasház nyolcadik emeletén lévő virágláda is nevezhető-e kiskertnek;
– állattartók is kaphatnak kedvezményt – de a helyszíni látogatás időpontjában még nem volt rögzítve az állatok száma, ezért elvben egyetlenegy tyúk után is igényelhető volt az olcsóbb víz.
Igaz, a két utóbbi problémát egy 2015 decemberi rendeletmódosítás megoldotta. Viszont továbbra is nagyok, folyamatosan emelkednek a hálózat fenntartásának, működtetésének állandó költségei. Ezek függetlenek a szolgáltatott víz mennyiségétől, miközben a víz- és szennyvízelvezetés díját a hatóság állapítja meg. Egyre többen tartoznak a kiszámlázott díjjal, ám a kintlévőségek behajtására még nem találták meg a megfelelő eszközt.
Ugyancsak kérdés, hogy jogosult-e a szolgáltató a magántulajdonban lévő csatlakozó hálózaton olyan munkákat végezni, amelyek tartozás vagy más ok miatt korlátozhatják a fogyasztónak juttatott víz mennyiségét.
Az ombudsmani gyakorlat során felmerült az a kérdés, hogy az áram- és gázszolgáltatókhoz hasonlóan a vízszolgáltató miért nem biztosít úgynevezett előre fizetős órát az arra rászorulóknak. A vizsgálat tisztázta azokat a műszaki problémákat és az aránytalan költségek indokait, melyek akadályozzák a kártyás merőóra bevezetését.
A szolgáltató ügyfélszolgálati tevékenységében a vizsgálat nem észlelte alapjog sérelmét, ezért a belügyminiszternek címzett ajánláson, egyes jogszabályok módosításának javaslatán túl Székely László ombudsman nem kezdeményezett intézkedést.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Arról kérdeztük a tiltakozókat, szerintük mit szimbolizál az uradalom.