Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Egészen lenyűgöző eredményt produkált a töltőállomás hálózat építésében az amerikai Tesla: 71 százalékkal nőtt a töltőfejes kompresszorok száma, és közel 50 százalékkal a hálózati töltőállomásoké. Afrikán kívül mindenhol lehengerlő az infrastuktúraépítésük. Aki nem hiszi, csinálja utánuk!
A Tesla friss adatai szerint 2015-ben az egyenáramú gyorstöltő hálózatba 593 állomás, illetve 3439 egyéni töltőfejes konzol tartozik. A greencarreports beszámolója szerint a számok Észak-Amerikában, Európában, Ázsiában és Ausztráliában is dinamikus növekedést mutatnak; közel másfélszeresére (egészen pontosan 48 százalékkal) nőtt a "tankolási állomások" száma a világban egy év alatt, ahol összesen 71 százalékkal nőtt az igénybe vehető töltõcsatlakozók száma.
A Tesla gyorsan le is vonta a következtetést: ha a tempó marad, a töltési dugók is elkerülhetik a rendszert, hiába, hogy újabb földrengésszerű mozgást jósolnak a Tesla piacra érkező 3. modelljének. Erre szükség is lesz, mert most még elég gyakori a kutak forgalma és leterheltsége – főként ünnepnapokon – hosszabb várakozásra kényszeríti az autósokat. Egy kaliforniai kútnál (Tejon Ranch, Lebec) a minap 15 elektromos autó állt sorba, hogy az út további részéhez szükséges energiamennyiségét magához vehesse.
A Tesla töltőállomásokat, gyorsszervizeket és elektromos kutakat mutató térképe – mely akár országszinten is szűkíthető és analizálható (de Magyarországon egyelőre nincs mit) itt található. És így néz ki rajta Európa:
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.