szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A dolgozók motiválásnak sajátos módját választotta az egyik legnagyobb japán élelmiszeripari óriás, a Nissin Food Holding. A gyomrukon keresztül ösztönzi jobb teljesítményre a munkavállalókat.

1958-ban alapította Momofoku Ando a céget, amely egy akkor forradalminak számító újítással robbant be az ágazat élvonalába. Ők gyártottak először instant tésztát. A termék népszerűvé vált és ma a Nissin Food Holding a japán gyorstészta piac 50 százalékát uralja. Az alapító 2007-ben elhunyt, de utódai az ő szellemében vezetik tovább a céget. Egyik alapelvük, hogy állandóan motiválni kell a dolgozókat. Ez szerintük nem csak pénzbeli juttatásokkal lehetséges. Hanem például a tokiói központ üzemi étkezdéjének étlapjával is. A vezérkar minden hónapra kitűzi az adott időszakban elérendő célnak tekintett tőzsdei árfolyamot. Ha a Nissin Food Holding jó teljesít, a dolgozókat olyan menü várja, amilyet csak Tokió legelegánsabb éttermeiben szolgálnak fel.

 

Az alkalmazottak a méregdrága és kitűnő japán bélszín mellett még olyan különleges tonhalat is választhatnak, amelyből egy, persze méretes példányért euró tízezreket is elkérnek a tokiói halpiacon. Hasonló színvonalú a desszert kínálat is. Ha viszont lejtmenetbe kerül az árfolyamgörbe, vége a dőzsölésnek. Egyszerű zöldséges rizs az egységes menü, esetleg egy-két szem az épp legolcsóbb gyümölcsből.

 

A különös ösztönzési szisztémáról Daisuke Okabayashi, a cég kommunikációs igazgatója beszélt a Les Echos című francia gazdasági lap tokiói tudósítójának, és azt is kiemelte, hogy az étlapot soha nem közlik előre. Így akarják elkerülni, hogy a szegényes étkezdei menütől elriasztva valamelyik környékbeli vendéglőbe menjenek ebédelni a dolgozók, ha a vezetés elégedetlen az eredményekkel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!