szerző:
Zelki Benjámin
Tetszett a cikk?

A magyaros buhera és félmunka ismét bemutatkozik a hazánkba látogató turistáknak.

Valószínűleg nem ez a hét lesz az, ami a magyar vasút PR-ját az egekbe emeli. Tegnapelőtt írtunk arról, hogy a soktízmilliárdos fejlesztések ellenére mennyi probléma van még mindig a balatoni vonatokkal, tegnap pedig arról kellett beszámolnunk, hogy eltévedt az egyik szombathelyi IC. Ma pedig egy a Facebookon megjelent képen nem tudtunk megállás nélkül továbbgörgetni, mely a Keleti pályaudvar egy részét ábrázolja:

A képen látszik, ahogy a málladozó falak körül - melyekből helyenként a tégla is kikandikál már - egy nagyobb darab is leesett. A körbekerítés arra utal, hogy további bomlás várható. A földön a betonból is kibontottak egy darabot, a föld felől kezdődő kék fém esőelvezetőt pedig egy narancssárga műanyaggal pótolták ki. A facebookos kommentekből az derül ki, hogy a Keletibe érkezőket már hetek óta ez a kép fogadja. A háttérben egyébként a lengyel vasúttársaság Intercity vonata látható, és erre a vágányra szoktak érkezni a bécsi Railjetek is, úgyhogy tényleg szuper képet fest ez a kis részlet a nemzetközi vonatok végállomásául szolgáló pályaudvaron, már csak egy „Welcome to Hungary!” feliratot kellene rajta elhelyezni.

De viccet félretéve, sajnos a kép jól mutatja a legforgalmasabb budapesti pályaudvarok és vasútállomások mostoha sorsát – erről korábban már írtunk. Mind a három fejpályaudvar rég megérett már a felújításra – a Nyugati pályaudvaron még mindig a dualizmusban kiépült, kézi irányítású váltórendszer üzemel, a Déli pályaudvarról pedig nemrég betondarabok potyogtak le, de Kőbánya-Kispesttel is jól lehet riogatni a reptérről érkező turistákat, Zugló pedig tökéletes helyszín egy retró hangulatú fekete-fehér film forgatásához, de kevésbé felel meg a napi ingázók egyik legfontosabb átszállóhelyének.

A Keleti és Nyugati pályaudvar felújítása egyaránt rajta van az uniós támogatásra pályázó projektlistán, a Délinek azonban inkább a bezárásáról beszélnek. Kérdés, hogy milyen állapotba kerülnek addig a fejpályaudvarok, amíg átfogó felújításuk megindul.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!