Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A jelenlegi tervek szerint évi 5000 forintos "dugódíj" jöhet, amely azonban olyasmi lenne, mint egy kvázi megyei matrica Budapestre. A dugókat mindenesetre nem csökkentené.
A közeljövőben sor kerülhet egyfajta dugódíj bevezetésére Budapesten – írja a Napi.hu, de a lap szerint a végső változat inkább hasonlít majd egy megyei matricára, mint egy olyan rendszerre, amely valóban mérsékelné a forgalmat Budapest belső részein.
Az utóbbi hetekben ugyanis újból felmerült a dugódíj bevezetése, mivel az Európai Unió a dugódíj bevezetéséhez kötötte a 4-es metróra adott támogatást, bár Tarlós István a július 8-i Budapestinfón úgy fogalmazott, hogy a Parlament által hozott jogszabály konkrétan kizárja a dugódíj bevezetését.
A főpolgármester mindemellett hangsúlyozottan előkészítő műhelymunkaként ismertette a Budapest Közút behajtási díjról készült összefoglaló jelentését, amely szerint 5000 forint lehet az éves dugódíj, de ő főpolgármesterként nem támogatja a behajtási díj bevezetését.
Ekés András, a várostervezési tanácsadással közlekedésfejlesztéssel és tanácsadással foglalkozó Mobilissimus Kft. ügyvezetője, aki korábbi dugódíjtervezetek kidolgozásában is részt vett, a Napi.hu-nak azt mondta, hogy a legújabb verzióban emlegetett 5000 forintos budapesti behajtási díj lényegében egy újabb megyei matrica, egy általános úthasználati díj lenne, még az ára is ugyanaz. Ezt sokkal inkább lehetne "megúszási díjnak" hívni, mivel a kötelezettségnek talán eleget tenne vele a főváros, de a valós célt nem érné el, ez nem csökkentené a behajtást a belvárosba. Az érdemi hatást elérő, átgondolt, több P+R parkolóval, a közlekedés átalakításával kialakított dugódíj bevezetése politikailag egyelőre nem tűnik reálisnak.
Az 5000 forintos Budapest-matrica hétköznapokra átszámítva, napi szinten 20 forintos kiadást jelentene az autósoknak, márpedig akinek van autója, annak jó eséllyel belefér majd ez a kiadás, azaz nem valószínű, hogy emiatt változtatna az autózási szokásain.
A kvázi Budapest-matrica ráadásul nem tenne különbséget a gyér forgalmú utak és a dugós útszakaszok között, és semmilyen plusz szolgáltatás sem járna vele, nem úgy, mint mondjuk a sztrádamatricáknál, ahol a sima autóutakhoz képest legalább az autópályákon lehet menni.
Elképzelhető az eddig ismert tervek szerint egy olyan verzió is, amely szerint lenne egy belső zóna, amelybe 700 forint lenne a behajtás alkalmanként, ez azonban nemhogy csökkentené, inkább növelné a torlódásokat. ha ugyanis a Lánchídon valóban csak a díj ellenében lehetne áthajtani, a Kiskörútra, az Erzsébet hídra és Rákóczi útra, valamint a Szent István körútra és Margit körútra terelődne jelentős többlet forgalom.
A tervezett két fizetős rendszer – a Budapest-matricás vagy a 700 forintos belvárosi díj – egyike sem a valódi problémát, a torlódásokat kezelné, mindössze a behajtási díj iránti kötelezettséget pipálná ki – mondta Ekés András.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
A politikát uraló arrogancia és a lebutított beszédmód erős apátiát okozott a társadalomban, de most ez változóban van – mondja Radnóti Sándor művészetfilozófus, aki szerint a kultúrát ízlésterrorral sem tudják megingatni. HVG-portré.
A Tisza Párt elnöke arra kérte a magyar rendőröket, hogy a szombati Pride-on a magyar embereket védjék meg.
Érthetetlennek tűnhet, hogy a szexuális kisebbségek negatív megkülönböztetése zajlik ma Magyarországon, miközben a magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
Az Európai Bizottság a szervezés egyes elemei miatt eljárást indíthat.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.