Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Tavaly 250 millió dollárt zsebelt be Törökország a hazai készítésű tv-sorozatok tenegertúli forgalmazásából. 2004-ben még csak 10 ezret. Hogy csinálták, mi a siker titka?
„Félek tőle, hogy elveszítelek”-suttogja Kerim, miközben gyengéden átöleli Fatmagult és simogatja selymes haját. „Nincs mitől tartanod”- válaszolja a nő a Hol hibázott Fatmagul című török tv-sorozatban. A jelenet vége érzelmes csók.
Lehet, hogy az Oscar-díj elmarad, de az üzleti siker nem. Miután portugálra is spanyolra is lefordították, csak Argentínában több mint 12 millióan nézték az egyes epizódokat. Chilében pedig az 1001 éjszaka című sorozat döntötte meg a nézettségi rekordokat 2014-ben.
A BBC több dél-amerikai országban kutatta a török sorozatok népszerűségének titkát. Chilében azt a választ kapta a riporter egy santiagói nőtől, hogy a földrajzi és kulturális távolság ellenére sokkal jobban kedveli az emberi kapcsolatok, érzelmek, romantikus viszonyok török ábrázolását, mint az amerikai módit. Hollywood mára túlzottan is a szexre koncentrál, nem marad idő a romantikázásra. Bezzeg a törökök!
Egy perui egyetemista pedig azt mondta, hogy kedveli a jól megírt, fordulatos történeteket és a sorozatok képi minőségével is elégedett. Ráadásul a színészek is vonzóak, jóképűek. De ez már ízlés dolga.
A török sorozatok exportjával foglalkozó kereskedelmi cég, a Turkish Exporters Assembly virágzik. Ma már a világ 140 országában 400 millióan nézik a termékeit. A cél az, hogy hét éven belül megnégyszerezzék, 1 milliárd dollárra tornásszák fel a bevételt.
A dél-amerikai sikert a törökök azzal magyarázzák, hogy nagyon is hasonlítanak egymásra. Törökország soknemzetiségű ország, színészei is számos etnikai csoportot képviselnek, szőkék, barnák feketék, vörösek. Ráadásul Dél-Amerikában is ugyanazok a kérdések foglalkoztatják az embereket, mint a törököknél. Hogyan bírkózzanak meg a falusi lakosság elvándorlásával, milyen kihívásokkal kell szembenézniük a városokba költözőknek? Ezek a témák sok feltörekvő gazdaságú államban jelen vannak, de a nyugati producerek még nem figyeltek fel rájuk, nem is törődnek ezekkel a gondokkal. Így a törökök szabadon tarolhatnak.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.