Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Jönnek a tákolmányok: a 3-as metrót sem új buszokkal pótolnák, és a metróvonal állomásainak felújítására sincs elég pénz.
A metrópótló buszok szappanoperájának újabb epizódjaként a főváros mégis saját forrásból próbálja megoldani a szerelvények pótlását a 3-as metró felújításának idejére. A Fővárosi Közgyűlés szerdán tárgyalja Tarlós István főpolgármester előterjesztését, amely immár azzal számol, hogy a BKV részben a meglévő buszok átcsoportosításával, részben járművek vásárlásával és felújításával biztosítja a metrópótláshoz szükséges 150 csuklós buszt, valamint érvényesíti azokat a vételi opciókat, amelyek korábbi közbeszerzései alapján lehívhatók. A Közbeszerzési Döntőbizottság ugyanis elmarasztalta és 40 millió forintra megbüntette a Budapesti Közlekedési Központot azért a tenderért, amelyet a metrópótló buszjáratok szolgáltatására írt ki, holott már ez is a sokadik verzió volt a buszhiány megoldására.
Tarlós István szerint ezzel kétségessé vált a metrófelújítás határidejének betartása, ezért azt is megfontolás tárgyává tette, hogy egyáltalán megfellebbezzék-e a BKK-t elmarasztaló döntését. Így már nem is az a kérdés, hogy Magyarországon vagy külföldön gyártott buszokat vásároljanak, illetve hogy állami cég, például a Volán-csoport vagy magánvállalat, például a Lakatos Péter-Széles Gábor nevével fémjelezhető VT-Arriva ,vagy az újonnan felbukkant és Habony Árpádhoz köthető Budapest Busz kapjon megbízást a szolgáltatásra. Ennek ellenére egyelőre fut még a Volán-csoport közbeszerzési pályázata is, amelyet egy nappal azelőtt írtak ki a metrópótlásra is alkalmas 180 busz lízingelésére, hogy a Volánokat felügyelő fejlesztési miniszter, Seszták Miklós megtámadta a BKK tenderét. Közben pedig az is előfordulhat, hogy nemcsak a metrópótló buszok lesznek szedett-vedettek, hanem maga a felújított metró is. Az eddigi ajánlatokból ugyanis úgy tűnik, hogy a legszükségesebb munkákon, vagyis a sínek és a kocsik felújításán kívül a megállók renoválására és akadálytalanítására már nem futja a szigorúan megszabott 137,5 milliárd forintból.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.