Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Megkérdezték a kormányt, mikor épül tovább az M3-as metró. Nem számíthatunk egyhamar arra, hogy át kéne rajzolni Budapest metrótérképét.
Soha nem épül már tovább az M3-as metró? Ezzel a címmel adott be írásbeli kérdést az MSZP-s Horváth Imre. A válaszban Fónagy János államtitkár emlékeztetett arra, hogy a metróépítés elsősorban a főváros, nem pedig a kormány döntése, de az is kiderült, hogy nem várható gyors metróépítés.
Addig nem időszerű a vonalhosszabbításról beszélni, amíg a meglévő szakasz rekonkstrukciója meg nem valósul
– írta az államtitkár. Azt is hozzátette: a meglévő infrastruktúra felújítása nem halasztható tovább.
Az M3-as metró rekonstrukciójához tavaly készült egy megvalósíthatósági tanulmány, ebben az északi és a déli meghosszabbítás lehetőségét is vizsgálták. A tanulmány úgy számolt, hogy az újpesti meghosszabbítás kaphat esetleg EU-támogatást, de a teljes beruházás 63 milliárd forintba kerülhet. Ha az unió is segítene, 2022 elején el lehetne kezdeni a munkát, 2024 őszére pedig a végére is érnének – de előbb be kéne fejezni a felújítást.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.