Stabil a BKV pénzügyi helyzete

A korábban előforduló likviditáshiányos helyzetekhez képest a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. pénzügyi helyzete stabilizálódott és a folyamatos működéshez szükséges források rendelkezésre állnak – írta a Világgazdaság.

  • MTI MTI
Stabil a BKV pénzügyi helyzete

Ennek hátterében az áll – tette hozzá a lap –, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt.-vel kötött közszolgáltatási szerződésnek megfelelően a BKK és a főváros ezúttal megfelelő időben és megfelelő mennyiségben adagolja a BKV működtetéséhez szükséges forrásokat.

Felidézték: a BKV Zrt. likviditási problémáit korábban többnyire a hiteltörlesztési kényszer okozta, azonban ezt a problémát a tavalyi adósságkonszolidáció – amikor a kormány átvállalta a BKV-tól az 53 milliárd forintos adósságot – megoldotta. A cég az utóbbi négy évben már nem vett fel működési hitelt, üzemi szinten pedig 2011 óta nyereséges.

A lap a BKV-ra hivatkozva azt is írta, a társaság idei nettó árbevétele megközelíti a 120 milliárd forintot, de ez elmarad a tavalyitól és tavalyelőttitől, amit elsősorban a csökkenő járatmegrendelés magyaráz, amiben a buszjárat-kiszervezés és a HÉV-ágazat kiválása is közrejátszott.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Orbán MI-hatalmi álmokat szövöget, pedig jobban járna, ha merne kicsi lenni

Orbán MI-hatalmi álmokat szövöget, pedig jobban járna, ha merne kicsi lenni

A magyar mesterségesintelligencia-szuverenitás irreális, a kis országok szűk szakterületi MI-fejlesztésekben lehetnek sikeresek. A kormány most már mintha tényleg komolyan venné az MI-t, de a politikai klíma (bevándorlásellenesség, keresztény fundamentalizmus, elszigetelődés az EU-tól) aligha kedvez egy alapjaiban nemzetközi iparág fejlesztésének. Ahogy a kormánystruktúra instabilitása sem.