Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A korábban előforduló likviditáshiányos helyzetekhez képest a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. pénzügyi helyzete stabilizálódott és a folyamatos működéshez szükséges források rendelkezésre állnak – írta a Világgazdaság.
Ennek hátterében az áll – tette hozzá a lap –, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt.-vel kötött közszolgáltatási szerződésnek megfelelően a BKK és a főváros ezúttal megfelelő időben és megfelelő mennyiségben adagolja a BKV működtetéséhez szükséges forrásokat.
Felidézték: a BKV Zrt. likviditási problémáit korábban többnyire a hiteltörlesztési kényszer okozta, azonban ezt a problémát a tavalyi adósságkonszolidáció – amikor a kormány átvállalta a BKV-tól az 53 milliárd forintos adósságot – megoldotta. A cég az utóbbi négy évben már nem vett fel működési hitelt, üzemi szinten pedig 2011 óta nyereséges.
A lap a BKV-ra hivatkozva azt is írta, a társaság idei nettó árbevétele megközelíti a 120 milliárd forintot, de ez elmarad a tavalyitól és tavalyelőttitől, amit elsősorban a csökkenő járatmegrendelés magyaráz, amiben a buszjárat-kiszervezés és a HÉV-ágazat kiválása is közrejátszott.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
A támogatások elosztásának koordinálása az Ökotárs feladata lesz – ugyanazé a szervezeté, amelyet egyszer már kipécézett magának a kormány, és az ő szerepükre hivatkozva milliárdokról mondott le, miközben harcot hirdetett a civilek ellen.