Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Nem könnyű az élet a játékgyárakban decemberben, a Lego dollármilliárdokat költ arra, hogy minden terméke eljusson a boltokig időben.
Extra beruházásokkal készült a Lego karácsonyra, hogy tudják tartani a lépést a kereslettel. A cég 8,6 milliárd dán koronát, azaz 359 milliárd forintot fektetett be egy hároméves programba. Az első lépések meg is történtek: a csökkenő nyereséget produkáló nyíregyházi gyárat a kétszeresére bővítik (az is elképzelhető, hogy ukrán munkásokat hoznak oda a szabolcsiak helyett), de novemberben már Ázsiában is létrehozták az első gyárukat. Magyarországon idén 25 százalékos volt a fröccsöntő kapacitás bővülése.
A Financial Times mindeközben arról írt: a Lego az éves forgalmának a felét decemberben hozza össze, tavaly például 750 milliárd forint értékben adtak el játékokat karácsony előtt, és ugyanennyi forgalmuk lett az év többi részében együttvéve. Nem könnyű tartani a tempót a kereslettel, az Egyesült Államokban például vissza kellett venni a reklámokból, hogy kevesebben vásároljanak Legót. A legnagyobb problémát nem is a tömegtermelés okozza, hanem azok az elemek, amelyek csak kevés, speciális játékukhoz kellenek, de ahhoz nélkülönözhetetlenek.
A cégvezetés arról számolt be az FT-nek: az elmúlt években többször is nagy problémákat okozott karácsonykor, hogy ne fussanak ki a készleteikből. Ebben persze az is szerepet játszik, hogy sokszor az utolsó pillanatokig várnak a gyártás beindításával, így azt remélik, minél jobban lehet alkalmazkodni ahhoz, mi lesz épp divatban az év végén a gyerekeknél. A legnagyobb, dániai üzemben például karácsony előtt átállítják a gyártósort, és a gépek felén készülnek csak ugyanazok a kockák, mint egész évben, a másik felén a speciális elemeket gyártják – és még így sem mindig sikerül annyit kiszállítani időre a boltokba, amennyire kereslet volna. Pedig az üzlet hatalmas: egy 1 dollár értékű műanyagból készült játékot nagyjából 75 dollárért tudnak eladni.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.