Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Kiállították a forgalomból pénteken is a felújított orosz metrószerelvényeket, az alagútban satufékezett a jármű – ismerte el Tarlós István főpolgármester a sajtótájékoztatóján. A Pöttyös utcánál pedig 10-15 percen át vártak az utasok arra, hogy egyáltalán kinyíljanak az ajtók. Pedig Tarlós már azt hitte, végre valamit megoldottak.
Ismét nem jár a hétfőn forgalomba állított, felújított orosz metrószerelvény – derült ki Tarlós István főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján. A kocsit azután vették ki a forgalomból, hogy az alagútban minden ok nélkül satufékezett egyet.
Olvasóink beszámolója szerint a metrószerelvény a Pöttyös utcánál is lehalt. Egy másik forrás azt írja, hogy a Pöttyösnél negyedórán át vesztegelt a metró, mire egyáltalán kinyitották az ajtókat. Az Index fórumán egy hozzászóló részletesen leírja a Pöttyös utcánál történteket.
A főpolgármester ez utóbbiakra a sajtóeseményen azt reagálta, hogy ilyen részleteket nem ismer, csak a satufékezésről tud. Azt mondta, maga sem érti, hogy miért állt le a metró. Aztán felidézte, hogy Combino villamosok 2006-os forgalomba állítása után is voltak problémák, akkor is felmerült a szándékosság gyanúja, de ő ezt nem gondolja, hogy így lenne. Értetlenségét fejezte ki azzal kapcsolatosan, hogy egy jármű miután lefut 15 ezer kilométert, rögtön az első napokban egymás után ilyenek történnek. Aztán hozzátette, szeretett volna egy nagy levegőt venni, mert azt hitte, hogy valamit végre megoldottak, erre tessék. "Szerinte ez valami Murphy-törvény lehet, vagy az ördögi erők játéka" – mondta.
A felújított metrószerelvény hétfői átadása óta nem sikerült szinte egyetlen napot sem hiba nélkül a forgalomban töltenie. Előbb az ajtózáró technika mutatott rendellenes működést, ezen elvileg csütörtökön futattak végig szoftverfrissítést az orosz szakemberek, utána délután vissza is állt a forgalomba a szerelvény.
Szerdai cikkünkre reagálva a főpolgármester azt mondta, hülyeség, hogy a Városháza siettette volna a még tökéletlen metrószerelvények üzembe helyezését, sőt ők éppen hogy késleltetni szerették volna. A cikkben megszólaltatott forrásunk véleménye szerint ugyanis a BKV politikai nyomásra cselekedve engedhette forgalomba a metrót.
Tarlós a sajtótájékoztatón elővette a HVG újságíróit is, előbb Szalai Anna kolléganőnkre tett megjegyzést, bár ezúttal moderálta magát, és nem azzal a főpolgármesterhez méltatlan szöveggel jött, hogy pszichiáterhez küldené (ahogyan az hétfőn tette videókameránk előtt), hanem arról beszélt, hogy igazából szereti őt, mert kiszámíthatóan és mindig következetesen támadja a főpolgármestert.
Nem tévedés, még mindig a metróügyről beszélünk, Tarlós ugyanis nehezményezte, hogy egyes lapok – és itt tudósítónkra nézett – már akkor a metró több problémájáról írtak, amikor szerinte még csak a ledvilágítással volt probléma. Mégis úgy tűnik, beigazolódott a jóslat. "Szerintem ebben a 3-as metró-ügyben egészen biztosan a sátán keze van, de azért meg kéne tanulni végre örülni is valaminek" – mondta a főpolgármester.
Több hibája is lehet az új metrókocsiknak, mégis kapkodni kellett velük
A hétfőn forgalomba állt új metrónak több problémája is volt az ajtók záródásával, emiatt végül ki is kellett vonni a forgalomból. Gondok lehettek viszont a szellőztetőrendszerrel is, és ezeknek bizony a teszt közben mindnek ki kellett derülniük.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.