Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Átírják az EU szabályait sértő reklámadótörvényt, de olyan részeket is benne hagynak, amelyekről már most lehet tudni, hogy Brüsszelben nem fog mindenkinek tetszeni.
Benyújtotta a Nemzetgazdasági Minisztérium a reklámadótörvény újabb módosítását. Az Európai Bizottság tavaly novemberben mondta ki, hogy a reklámadó több ponton is sérti az EU állami támogatásról szóló szabályait, ezért kell most átírni a szabályozást.
Az adó annyira problémás volt a korábbi formájában az Európai Bizottság szerint, hogy nem egyszerűen csak vizsgálatot indítottak, hanem azt is megtiltották, hogy az állam beszedje a reklámadót. A kormány két hete az EU Bíróságától kérte, hogy semmisítse meg az Európai Bizottság döntését.
Brüsszelnek két kifogása volt a szabályozással. Hátrányos megkülönböztetést látott abban, hogy a magasabb árbevételű cégeket aránytalanul magasabb adó megfizetésére kötelezte – ez a gyakorlatban egyedül az RTL Klubot jelentette. Abban is tiltott versenyelőnyt láttak, hogy a 2013-ban nem nyereséges vállalkozások levonhatták a veszteséget az adóalapból, ez pedig főleg a TV2 számára jelentett segítséget.
A 100 millió forintnál alacsonyabb adóalap továbbra is adómentes lesz – márpedig korábban ez volt az egyik pont, amely kiváltotta az uniós döntéshozók rosszallását. Brüsszelből már eddig sem magát az adót kritizálták, hanem a megkülönböztetést: akinek jóval kevesebbet kellett befizetnie, az jogosulatlan előnyhöz juthatott. Ennek ellenére ezt a rendelkezést bent hagynák az átírt törvényben is. A százmilliós határ felett az adó 5,3 százalékosról 9 százalékosra változik.
Az uniós döntés után a magyar hatóságoknak meg kellett állapítaniuk, hogy melyik vállalat mennyi adó befizetésére köteles. Az NGM akkor azt közölte: a brüsszeli kérés ellenére sem fognak semmilyen közterhet elkérni azoktól, akik korábban reklámadó-mentességet kaptak.Most ezt úgy hidalnák át, hogy az érintettek a már megfizetett reklámadót az adóvisszatérítés szabályai szerint visszakérhetik. Emellett a korábbi adóévekre bevallott, de meg nem fizetett adót sem kell megfizetni. A javaslat kiveszi az adóköteles reklámok közül a saját célú reklámokat is.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Egy kézipoggyászként szállított fogászati készülékből került elő a 200 millió forint értékű szállítmány.