szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) volt vezetője örül a Blaha Lujza tér felújításáról szóló javaslatnak. Korábban ő is részt vett egy felújítási terv kidolgozásában, abból a régi tervből viszont most nem valósulna meg minden.

Ez az új terv

A budapesti Blaha Lujza tér felújításáról a Fővárosi Közgyűlés szerdán dönthet. A tervek szerint a 1,8 milliárd forintból megvalósuló rekonstrukció kivitelezése a jövő év végén kezdődne meg és 2019 végére fejeződhetne be. A tér megújulása a Nagykörút és a Rákóczi út forgalmas közlekedési csomópontjának gyalogosfelületi rendezését, továbbá a környező utcák, városrészek forgalomtechnikai felülvizsgálatát foglalja magában. A rekonstrukció a Rákóczi úton a Kazinczy utca és a Szentkirályi utca vonalától az Osváth utca vonaláig terjedne. Tovább

"Örülök, hogy végre elindul a Blaha felújítása – bár a címek kész tényként kezelik a beruházás kezdetét, valójában csak a tervezés kezdődik most el. De ez is jó hír, mert a mai állapot tarthatatlan" – írta a Facebookon Vitézy Dávid volt BKK-vezér.

Felidézte, hogy 2013-ban már készítettek egy tervet a teljes Kossuth Lajos utca–Rákóczi út-tengely forgalomcsillapítására és a közterek teljes körű megújítására a Ferenciek terétől a Keletiig.

A négyes metró átadásra szerették volna időzíteni a terv megvalósítását, amiben benne volt a Blaha felújítása is.

A régi tervről egy akkori látványtervet is posztolt.

A régi látványterv
Vitézy Dávid

Az akkori tervekből most kiemelték a Blahát, és az új terv Vitézy szerint sok pozitívumot is tartalmaz.

De szerinte kimaradt a jelenlegi elképzelésekből a 28-as, 37-es és 62-es villamos Népszínház utcai végállomásának átalakítása. Azt írta, ez "egy belvárosi metróállomást és egyébként dinamikusan fejlődő városrészeket (gondoljunk csak Józsefváros vagy Kőbánya egyes lakóterületeinek átalakulására) összekötő villamosvonalak végállomása nem maradhat hosszú távon ilyen rossz minőségű".

"A hosszú és nem akadálymentes gyaloglás, a nem utasbarát kialakítású végállomás (felszállóhely a lehető legtávolabb mindentől) és a szűk járdán várakozás mind riasztó, méltatlan. A megoldás: a Blaha felújítás keretében a Népszínház utcai vonalakat ki kéne hozni a térre, a Corvin elé" - tette hozzá.

Hozzátette, hogy a Rákóczi út rendbetételét egyben kellene kezelni, és továbbra sem irreális a korábbi terv, amiben a szélesebb járda, a középre helyezett buszok és a kerékpársáv mellett a korábban tervezett 2x1 sávos kialakítás szerepelt. "Ez a Blahán túl a teljes Rákóczi út újraélesztését jelentené, jócskán ráférne. A jelenlegi koncepció most nem gondolkodik ekkorában, nem számol forgalomcsillapítással vagy a Rákóczi út teljes rendbetételével, a Kazinczy utcánál véget ér" – idézte fel.

"Ezzel együtt, örülök, hogy elindul ez a projekt, első lépésnek jó – a beruházás tervezett 2019-es (vagy későbbi) kezdetéig pedig még a fenti témák is előkerülhetnek" – írta.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!