Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Napokon belül csődvédelmet kérhet a Takata japán légzsákgyártó cég hazájában és az Egyesült Államokban is.
A hírt a The Wall Street Journalben a 444.hu szúrta ki. A cég hírnevét durván megtépázta, hogy tavaly több mint 100 millió autót kellett visszahívni azok közül, amelyekbe az általuk gyártott, hibás, potenciálisan életveszélyes légzsákok kerültek. A visszahívásban magyar járművek is érintettek voltak.
A japán vállalatnak az amerikai hatóságokkal kötött egyezség szerint egymilliárd dollár kártérítést kellene fizetniük, amire viszont nincs elegendő forrásuk. A csődvédelem ideje alatt várhatóan valamelyik riválisuk vásárolhatja fel őket.
A Takata 2014-ben nyitott gyárat Miskolcon, a beruházáshoz a magyar kormány 68 millió euróval járult hozzá, az alapkőletételen Orbán Viktor is ott volt. A gyárban jelenleg 1400-an dolgoznak.
Ahogy tavaly szeptemberben megírtuk, a miskolci üzem 7,3 milliárd forintos veszteséggel zárta az üzleti évet, ennek ellenére további fejlesztéseket tervezett.
Az ügyben a Magyar Nemzet megkerste a miskolci polgármestert. Kriza Ákos annyit közölt, hogy tudomása szerint a cég helyzete stabil, de a híreket látva egyeztetést kezdeményeztek a vezetőséggel.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.