MI-ügynök a HR-osztályon: Mire figyeljünk?
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Komoly tejipari válság fenyegeti Európát, ezt jósolja az egyik legnagyobb tejipari cég vezetője. Karácsonyra a tejből és a vajból is kifogyhat a kontinens.
Peder Tuborgh, a dán Arla Foods vezére szerint a világ tejkészlete nagyon alacsony szinten van, a tavalyi alacsony tejipari árak miatt a termelők visszafogták a termelést, emiatt pedig egy év alatt 28%-kal nőttek a globális tejárak. Európában olyan rossz a helyzet, hogy Karácsonyra egyes tejipari termékekből, mint a vajból, hiány alakulhat ki- írta a Portfólió.
Miután 2015-ben megszüntették az uniós tejkvótát, a tej ára jelentősen csökkent, ez pedig arra sarkallta a termelőket, hogy visszafogják a tejtermelést. Ennek hatására a tej ára az év elején raliba kezdett és csak mostanra tudott valamelyest stabilizálódni.
Ettől még az Arla Foods vezére szerint a probléma nem múlt el, a cég például több lépcsőben is emelte a termelőknek a tejtermékek után fizetett kilónkénti árat, hogy érdekeltté tegye őket a termelésben.
A hvg. hu cikkében részletesen elemeztük a tejipar helyzetét, bemutatva a valós veszélyeket az ágazatban.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Bár Magyar Péter szerint a Tisza-kormány erősen támaszkodna a hazahozandó uniós támogatásokra, a pártvezető által emlegetett 8 ezermilliárd forint forrás megszerzése biztosan kivitelezhetetlen.
Radványi Viktória a francia nagykövetség egyik ünnepségén találkozott össze a miniszterrel.