Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Püspökladánynál és Kelenföldön felszedett síneket építenek be az egyébként a tervezettnél drágábban készülő traim-train sínpályájába. Ezt állítja egy mátészalkai civil csoport a NIF Zrt.-től kikért adatigénylésre kapott válaszra hivatkozva. Mészáros Lőrinc cége újítja fel a hajdúsági vonalat, itt új síneket kapnak.
A mátészalkaleaks csoportja azért fordult a tram-train sínpályát is építő NIF Zrt.-hez, mert azt szerették volna elérni, hogy az Ebes-Püspökladány vasúti szakasz felújítása miatt felszedett, de még használható síneket a Debrecen–Mátészalka közötti szakasz felújításához használják fel. A civilek blogbejegyzésére az Mfor talált rá.
A bejegyzésből az derül ki, hogy az egyébként a térségben borzalmas utazási körülményeket javítani szándékozó civil csoport egyik legtöbbet emlegetett témája a szabolcsi vonatközlekedés. Most döbbenten vették tudomásul, hogy az Ebes–Püspökladány között felszedett, még hasznosítható síneket a traim-train beruházásnál használják fel, nem pedig a lepusztult Debrecen és Mátészalka közötti vonalon.
Az nem csoda, ha az Ebes–Püspökladány közötti 31 kilométeres szakasz teljesen új síneket kap, hiszen ezt a beruházást Mészáros Lőrinc újíthatja fel 75 milliárd forintból, míg Lázár János kiakadt, amikor még a nyár végén kiderült, hogy a hódmezővásárhelyi tram-train ára megduplázódott a közbeszerzési kiírás szerint. Akkor azt mondta a kancelláriaminiszter, hogy így meg sem épülhet a Szeged–Hódmezővásárhely közötti vasútvonal. Most, hogy „olcsóbb” megoldást találtak, már meg is indulhatott az építkezés Lázár városában.
Megkértük a civil csoportot, hogy küldj el szerkesztőségünknek a NIF Zrt.-vel folytatott levelezésüket, ezt megtették. Ebből az derül ki, hogy a NIF Zrt. és a szabolcsi civilek többször is levelet váltottak, mi csak azt mutatjuk meg, amely az úgynevezett visszanyereményi (használt) sínek felhasználását taglalja.
Tisztelt Adatigénylő!
A megkeresésében hivatkozott további kérdéseivel kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk. Az Ebes–Püspökladány-vonalszakasz bontott sínjei egy része, valamint a Kelenföld–Százhalombatta vonalszakasz használt, de jónak minősített sínjei is beépítésre kerülnek a tram-train projekt keretében, az épülő 2. vágányok esetében is. Az Ebes–Püspökladány és a Kelenföld–Százhalombatta-vonalszakasz bontott sínjeit újítják fel újra beépítés előtt.
Tisztelettel: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A hvg.hu megkereste a NIF Zrt.-t is, amint megkapjuk válaszukat, azt is közöljük.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A hatalom szerint tiltott rendezvény, a szélsőségesek próbálják akadályozni. A HVG élő közvetítésa a 30. Budapest Pride-ról.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Trükköznek a számokkal a gyermekvédelemben.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.