Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Püspökladánynál és Kelenföldön felszedett síneket építenek be az egyébként a tervezettnél drágábban készülő traim-train sínpályájába. Ezt állítja egy mátészalkai civil csoport a NIF Zrt.-től kikért adatigénylésre kapott válaszra hivatkozva. Mészáros Lőrinc cége újítja fel a hajdúsági vonalat, itt új síneket kapnak.
A mátészalkaleaks csoportja azért fordult a tram-train sínpályát is építő NIF Zrt.-hez, mert azt szerették volna elérni, hogy az Ebes-Püspökladány vasúti szakasz felújítása miatt felszedett, de még használható síneket a Debrecen–Mátészalka közötti szakasz felújításához használják fel. A civilek blogbejegyzésére az Mfor talált rá.
A bejegyzésből az derül ki, hogy az egyébként a térségben borzalmas utazási körülményeket javítani szándékozó civil csoport egyik legtöbbet emlegetett témája a szabolcsi vonatközlekedés. Most döbbenten vették tudomásul, hogy az Ebes–Püspökladány között felszedett, még hasznosítható síneket a traim-train beruházásnál használják fel, nem pedig a lepusztult Debrecen és Mátészalka közötti vonalon.
Az nem csoda, ha az Ebes–Püspökladány közötti 31 kilométeres szakasz teljesen új síneket kap, hiszen ezt a beruházást Mészáros Lőrinc újíthatja fel 75 milliárd forintból, míg Lázár János kiakadt, amikor még a nyár végén kiderült, hogy a hódmezővásárhelyi tram-train ára megduplázódott a közbeszerzési kiírás szerint. Akkor azt mondta a kancelláriaminiszter, hogy így meg sem épülhet a Szeged–Hódmezővásárhely közötti vasútvonal. Most, hogy „olcsóbb” megoldást találtak, már meg is indulhatott az építkezés Lázár városában.
Megkértük a civil csoportot, hogy küldj el szerkesztőségünknek a NIF Zrt.-vel folytatott levelezésüket, ezt megtették. Ebből az derül ki, hogy a NIF Zrt. és a szabolcsi civilek többször is levelet váltottak, mi csak azt mutatjuk meg, amely az úgynevezett visszanyereményi (használt) sínek felhasználását taglalja.
Tisztelt Adatigénylő!
A megkeresésében hivatkozott további kérdéseivel kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk. Az Ebes–Püspökladány-vonalszakasz bontott sínjei egy része, valamint a Kelenföld–Százhalombatta vonalszakasz használt, de jónak minősített sínjei is beépítésre kerülnek a tram-train projekt keretében, az épülő 2. vágányok esetében is. Az Ebes–Püspökladány és a Kelenföld–Százhalombatta-vonalszakasz bontott sínjeit újítják fel újra beépítés előtt.
Tisztelettel: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A hvg.hu megkereste a NIF Zrt.-t is, amint megkapjuk válaszukat, azt is közöljük.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.