Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Lázár azt állította, hogy a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő vonalra szánt kocsik közel kétszer annyiba kerülnének, mint azt eredetileg tervezték, de ezt a járműgyártó cég és a fejlesztési minisztérium is cáfolta. Most úgy tűnik, Brüsszelen múlhat a projekt sorsa.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) keddi közleménye szerint a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő tram-train járművek beszerzésének előkészítését, a közbeszerzési eljárás lefolytatását és eredményét a Miniszterelnökség közbeszerzési felügyeleti főosztálya ellenőrizte, a teljes folyamatot szabályosnak találta, az erről szóló tanúsítványokat az eljárás megindításakor és lezárásakor is kiállította.
Ezzel szemben Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter hétfőn azt állította, hogy veszélybe kerülhet a rosszul előkészített projekt, mert a kocsik közel kétszer annyiba kerülnének, mint azt eredetileg tervezték.
Lázár torzítja a tényeket
Ezt a kocsikat gyártó Stadler járműgyártó cég nem sokkal később cáfolta. Közleményében azt írta, hogy "pontatlanok és félrevezetőek" a 8+4 darab dízelvillamos áráról megjelent információk.
A cég állítja, az ajánlatok bontásáról készült 2017. február 20-ai jegyzőkönyv szerint az eljárás becsült értéke 12 járműre vetítve 66 millió euró, egységárra bontva 5,5 millió euró, míg a Stadler ajánlata egy tram-train járműre 6,395 millió euró volt.
Ez – szemben azzal, amit Lázár mondott – az előzetesen kalkulált árat nem 100, hanem 16,27 százalékkal lépi túl. A járműgyártó cég a "tények ilyen mértékű eltorzítását" nem tartja korrektnek.
Brüsszelen múlik?
Ezt erősíti meg az NFM is; a minisztérium szerint nem igaz, hogy a Hódmezővásárhely–Szeged közötti kötött pályás összeköttetés költsége megduplázódott volna. "A projektre nem az árak esetleges emelkedése jelent veszélyt, hanem az, hogy Brüsszel kétségesnek tartja a projekt megtérülését."
Az NFM álláspontja szerint a beruházás költségvetési forrásból valósulhat meg, amennyiben az Európai Unió nem támogatja. Lázár arra kérte a kormányt, hogy ne vállaljon kötelezettséget az NFM és a MÁV hibájából megdrágult beruházásra.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A HVG élő közvetítése.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Videóban üzent az esemény helyszínéről.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.