Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Szavakban meghosszabbítják, valójában alighanem jó időre jegelik a Hódmezővásárhelyet Szegeddel összekötő, tíz éve tervezgetett vonatvillamos-beruházást.
Ígért is, meg nem is, vissza is vonta, meg nem is vonta vissza – a szokásos kétértelműséggel beszélt Hódmezővásárhelyen Orbán Viktor arról, hogy mégsem épül meg belátható időn belül a szeged–hódmezővásárhelyi városközi villamos. „Megvitattuk ma ezt a nehéz történetet, amit valamilyen rejtélyes okból a magyar ember számára kimondhatatlan tram-trainnek neveztek el” – jelezte már az első mondatával, hogy olyasmiről van szó, amit ajánlatos nem szeretni.
Az elnevezéssel kapcsolatos finnyáskodásnak azért is üzenetértéke van, mivel a megjegyzés indokolatlan. A HVG például már öt éve vonatvillamosnak nevezi a két városban villamosként kanyargó, a köztük lévő 22 kilométeres távolságon pedig vonatként, 20 perc alatt végigszaladó öszvér járművet, a Nemzeti Közlekedési Hatóság pedig tavaly ősz óta a vasútvillamos kifejezést használja. De a név lenne a legkevesebb. Mi lesz a beruházással? A válaszokat, félválaszokat, lebegtetéseket, terveket, költségszámításokat megtalálja a HVG e heti számában.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.