Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A közbeszerzést kiíró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő egyik volt vezetőjének cége kapta a megbízást, más egyéb projektekkel együtt.
A Déli összekötő vasúti híd felújíttatására készül a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., és megint elkezdtek dolgozni a csepeli és ráckevei HÉV folytatásán – írja a Világgazdaság.
A lap a Közbeszerzési Értesítőben megjelentekre hivatkozva azt írja, a GTH Holding Zrt. – egyetlen ajánlattevőként – hét megbízást is kapott nyílt közbeszerzési eljárások eredményeként, amelyek a hazai vasúti infrastruktúra és kapcsolódó létesítményei fejlesztéséről szólnak.
A legnagyobb összegű, nettó 252,5 millió forintos tétel egy hitelesítési eljárás lefolytatásáról szól, a többi konkrét projektekre vonatkozik:
A GTH Holding Zrt. közvetett többségi tulajdonosa Galuska János, aki a 2010-ig a mostani pályázatokat kiíró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházási igazgatója volt. A cégnek az utóbbi egy-két évben szaladt meg nagyon, árbevétele 2015-ben még csak a 100 millió forintot közelítette, tavaly már az egymilliárdot.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Több világörökségi védelmet élvező épület is van a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő kínálatában, ezekből nem kér állítólag Orbán Viktor vejének cége.