szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A csepeli és a ráckevei HÉV-et hoznák be a Kálvin térig első körben, az építkezés legkorábban 2019-ben kezdődhetne.

Pályázatot írt ki a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF) az "5-ös metró" beruházás megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére – szúrta ki a Blikk.

A "H6-os ráckevei és a H7-es csepeli HÉV fővárosi kötöttpályás hálózatba való integrálásának előkészítése" címen futó pályázatban arra várnak ötleteket, hogy hogyan hozzák be a déli HÉV-vonalakat a metróig. A terv szerint a csepeli HÉV-et behoznák a föld alatt a Kálvin térig, az új metró, vagy ahogy más tervekben nevezik, a gyorsvasút így érintené a csepeli szigetcsúcsot, a Nemzeti Színház környékét, és a Kálvin térnél át lehetne szállni róla a 3-as és a 4-es metróra.

A későbbiekben a vonalat tovább lehetne vezetni az Astoria felé, korábbi tervek pedig arról szóltak, hogy az új vonal onnan át is szelhetné az egész várost, megállna többek között a Liszt Ferenc térnél, a Nyugatinál vagy a Lehel térnél a Szent István park érintésével a Margitszigeten, majd utána csatlakozna be a Békásmegyeri HÉV-be. Az első, most meghirdetett szakasz akár 100 milliár­d forintból is kihozható a 3-as metró vonalán alkalmazott "fapados", egyszerű állomásokkal.

A mostani pályázatban megvalósíthatósági tanulmányt és költség-haszon elemzést várnak az ajánlattevőktől.

Loppert Dániel, a NIF kommunikációs igazgatója a Blikknek azt mondta, a megvalósíthatósági tanulmány többféle lehetséges üzemmódi és nyomvonal­változatot vizsgál, és arról szól majd, hogy miként lehet a budapesti hálózatba integrálni a cse­pe­li és a ráckevei HÉV-et. "Hogy mindez mennyibe kerülhet, az is a tanulmányból derül majd ki. Az építkezés az engedélyek megszerzése után legkorábban 2019-ben kezdőd­het el" – tette hozzá.

Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke a lapnak azt mondta, a csepeli HÉV föld alá vitelével hatvanéves elmaradást lehetne behozni, de a teljes 5-ös metróról egyelőre korai beszélni. Viszont ha épül valami Dél-Pesten, Csepelen, akkor azt érdemes úgy csinálni, hogy később, ha lesz rá fedezet és szándék, része lehessen egy sokkal nagyobb közlekedési hálózatnak.

A Csepeli Gyorsvasutat ugyanis eredetileg a Kálvin térig tervezték, csak pénzhiány miatt állt meg a felszínen a Boráros téren. A Kálvin téren a 3-as metróban el is készült a csatlakozási hely, de oda végül a 4-es metrót kötötték be. Ott már csak alatta fér el az új alagút, így a föld alá bukó HÉV-et, az 5-ös metró első szakaszát mélyen a felszín alatt kell majd vezetni.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A romlottság és a tisztaság poétája – 200 éve született Charles Baudelaire

A romlottság és a tisztaság poétája – 200 éve született Charles Baudelaire

Ezért panaszkodhat Karácsony meg Fekete-Győr: Magyarországon is tesztelheti a Facebook a politikacsökkentést [frissítve]

Ezért panaszkodhat Karácsony meg Fekete-Győr: Magyarországon is tesztelheti a Facebook a politikacsökkentést [frissítve]

500 millió LinkedIn-felhasználó adatát árulják a weben

500 millió LinkedIn-felhasználó adatát árulják a weben