Kávézaccal működő buszokat indítanak Londonban

Egy brit startup felfedezte, hogy az amúgy szemétbe kerülő kávézacc tökéletesen alkalmas a buszok üzemeltetésére.

  • hvg.hu hvg.hu
Kávézaccal működő buszokat indítanak Londonban

Újrahasznosított kávézaccal működő buszok jöhetnek Londonban, a projektet kitaláló Bio Bean nevű londoni startup cég, a Shell és az Argent Energy közös kivitelezésében, írja a CNN. Az innováció lényege, hogy az amúgy a szemétbe kerülő kávéhulladékot üzemanyaggá alakítják, melyet aztán a piros emeletes buszokban használnak fel. A zaccot a kiszárítják, kivonják belőle az olajat, majd más üzemanyagokkal keverik, és így jön létre a B20 bioüzemanyag. Azt pedig további átalakítások nélkül felhasználhatják a dízelüzemű buszok működtetésére.

A Bio Bean 6000 liter kávéolajat állított elő a londoni közlekedési vállalat számára, írja a qubit. Ez a mennyiség pedig egy éven át elég egy emeletes busz üzemeltetésére. "Ez egy szuper alkalom a hulladék újrahasznosítására és egyben egy eddig nem használt üzemanyag újrahasznosítására" – mondja Arthur Kay, a bio-bean startup alapítója. Becslésük szerint ugyanis csak Nagy-Britanniában évente félmillió tonna kávézacc keletkezik, aminek a nagy része hulladéklerakókban végzi. A kávézacc hőtermelő képessége pedig kitűnő, így ha a projekt beindul, remek kombinációja lesz a hulladék újrahasznosításnak és a zöld üzemanyag terjedésének. 

 

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.