szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A gyártók állnak a háttérben.

Árat emeltek a nagy sörgyártók az elmúlt hetekben – írja piaci forrásokra hivatkozva az Agrárszektor. A külföldi tulajdonban levő három nagy magyarországi cég ugyan nem nyilatkozik az árazási stratégiáról, de a kereskedőktől származó információk szerint 4-5 százalék körüli drágulás látszik a Heineken, a Dreher és a Borsodi áraiban – olvasható a cikkben.

Ez egy 200 forintos sörnél 8-10 forintot jelent, egyes sörféleségek átadási ára azonban ennél nagyobb mértékben is növekedett.

A Dreher Sörgyárak Zrt. az áremelést az alapanyagok – például a mezőgazdasági termékek, az alumínium – drágulásával, illetve a magasabb bérekkel magyarázta a lapnak, de hozzátette azt is, hogy a termékek fogyasztói árát az üzletek, vendéglátóegységek határozzák meg. Az Agrárszektor szerint a közelmúltban tapasztalható bolti áremelésben a gyártói drágítás játszott szerepet.

(Agrárszektor)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!