szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A cég szóvivője szerint nem könnyű meghozni ezeket a döntéseket, de 300 millió vásárlójuk érdekeit is nézni kell.

Nir Nissim nagyon meglepődött, amikor márciusban email-t kapott az Amazontól: az ügyfélbarátságáról híres cég közölte vele, hogy bezárták a fiókját és új fiók megnyitásától is eltiltották, mivel megszegte a felhasználói szerződést. A konkrét ok pedig az volt, hogy a 20 éves izraeli fiú túl sokszor küldött vissza fogadott csomagot, idén egyet, tavaly pedig négyet. Ez a jelek szerint már átlépte a cég ingerküszöbét.

Így járt a 23 éves Shira Golan is, aki számolatlanul küldte vissza a cégnek rongáltan érkezett vagy szerinte nem megfelelő cipőket, ruhákat. A The Wall Street Journal beszámolója szerint az elmúlt időszakban tucatnyi ember panaszkodott a közösségi oldalakon amiatt, hogy az Amazon minden előzetes figyelmeztetés és magyarázat nélkül egyszerűen megszüntette a fiókjukat, amiért túl árut küldtek vissza nekik.

A cég szóvivője szerint nem könnyű meghozni ezeket a döntéseket, de 300 millió vásárlójuk érdekeit is nézni kell. A döntést egyébként az algoritmusok előzetes szelekciója után mindig a cég alkalmazottai hozzák meg. A szóvivő mindenesetre arra bíztatta az érintett vásárlókat, hogy jelezzék a cég felé, ha úgy érzik, méltánytalanul bántak el velük.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!