szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Korábban már több fénykép is készült az orosz kocsik rozsdásodásáról, most még újabb elváltozásokról ír a zoom.hu. Pedig épp ma jelentette be Tarlós István, hogy milyen jól működnek az új járművek.

A zoom.hu munkatársa felülről lefotózta az egyik felújított orosz 3-as metrókocsit: a szerelvények tetején jó kivehetőek a rozsdafoltok, a szellőzők egy részén rojtokban lóg ki a tömítés, az egyik lemez pedig hullámos.

Korábban a 444.hu írta meg, hogy rozsdafoltok jelentek meg az orosz metrók alján, a hvg.hu pedig a metró oldalán és tetején megjelenő olajfoltokat fotózta végig. Az alábbi, ősszel készült képpáron is jól látható, hogy a felújított metrókon éppen ott jelentek meg az elszíneződések, ahol a régi szovjet metrókat megette a rozsda:

Rozsdásodások a régi és új metrókocsikon.
Zelki Benjámin

 Tarlós István főpolgármester korábban azt mondta,

a 3-as metrón bemutatott, rozsdának tűnő jelenségről kiderült, hogy olajfolt volt csak, és azt már le is mosták róla.

Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke a zoom.hu-nak azt mondta, nem szorul különösebb magyarázatra, hogy a rozsdásodás ilyen mértéke nem elfogadható egy legfeljebb egyéves járműtől. Azonban az, hogy a korrózió mértéke mennyire előrehaladott, csak egy részletes vizsgálat után dönthető el. Bíró hozzátette,

a Kőér utcai járműtároló évek óta beázik,

ez pedig alapvetően a járművek tetejét károsítja.

Tarlós István főpolgármester éppen szerda délelőtti sajtótájékoztatóján büszkélkedett az orosz metrók remek működésével, a sajtótájékoztatón elhangzottak szerint a felújított orosz szerelvények a 2-es és 4-es vonalon közlekedő Alstom kocsiknál is kevesebb hibát produkáltak az átlagosan forgalomban töltött időt figyelembe véve. 

Az első felújított orosz metró tavaly márciusban állt forgalomba, az élettartamukat 30 évre tervezték.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!